#26 Skrevet Juni 14, 2010 Eller en god natt søvn... om man vil. sålenge det ikke går lengre enn tidsvinduet på lakken. varierer fra 24-76 timer alt etter lakkmerket kan anbefales og sveipe lett over med støvklut vist man venter så lenge da;) 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#27 Skrevet Juni 14, 2010 legg ut bilde av bakfanger gleder meg til å se hvordan det går !! 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#28 Skrevet Juni 14, 2010 Nettopp lakket med PPG klarlakk over oljebasert farge. Da er det ifølge leverandør max 180 minutter mellom farge og klarlakk. Ble vakkert med lakk helt ned 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#29 Skrevet Juni 14, 2010 legg ut bilde av bakfanger gleder meg til å se hvordan det går !! Her er et, ligger i tråden om S4`n og, men dette ble ikke 100% måtte bare skjære igjennom og få den på. Det sorte er lakkert med Hagmans sort matt fra boks. Klikk på bildet så blir det litt større 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#30 Skrevet Juni 14, 2010 om man vil. sålenge det ikke går lengre enn tidsvinduet på lakken. varierer fra 24-76 timer alt etter lakkmerket kan anbefales og sveipe lett over med støvklut vist man venter så lenge da;) Støvkluter er anskaffet ja, klebrige greier det der, 24-76 timer ja eller 180 minutter, alt er vel oppgitt i 20 grader celsius, Har ikke hatt mye 20 grader i trøndelag hittil nei: bh : Mellom baselagene venter jeg til det er matt, ca 30 min hvis det er varmt i været. Så venter jeg til neste dag og legger et 50% lag med klar, Og neste dag legge et lag med klar som flyter sammen er planen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#31 Skrevet Juni 15, 2010 Støvkluter er anskaffet ja, klebrige greier det der, 24-76 timer ja eller 180 minutter, alt er vel oppgitt i 20 grader celsius, Har ikke hatt mye 20 grader i trøndelag hittil nei: bh : Mellom baselagene venter jeg til det er matt, ca 30 min hvis det er varmt i været. Så venter jeg til neste dag og legger et 50% lag med klar, Og neste dag legge et lag med klar som flyter sammen er planen. tror ikke du skal vente til neste dag med klarlakken. den er det jo herder i. bruker og vente til klarlakken er såpass tørr at når du setter fingeren nedpå skal det draes ut "tråder" med klarlakk. ikke på bilen da såklart men på maskering osv:) 10-15 min rundtom 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#32 Skrevet Juni 15, 2010 tror ikke du skal vente til neste dag med klarlakken. den er det jo herder i. bruker og vente til klarlakken er såpass tørr at når du setter fingeren nedpå skal det draes ut "tråder" med klarlakk. ikke på bilen da såklart men på maskering osv:) 10-15 min rundtom Ok Det kan være en fordel ja....Ja det erekker jo at det er støvtørt... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#33 Skrevet Juni 18, 2010 skulle hatt av lista mellom takstolpe bak og bakskjerm, men det er vel ikke lett... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#34 Skrevet Juni 18, 2010 hvorfor skal du av med den da? eneste grunnen må vell være rust? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#35 Skrevet Juni 18, 2010 hvorfor skal du av med den da? eneste grunnen må vell være rust? ikke rust nei, men det er så liten klaring der at jeg er redd klarlakken skal flyte sammen i list mot bakskjerm, men det går vel greit. har sett i etka at de er skrudd fra innsiden, gidder ikke ut med alt interiøret bak. Dessute ble jeg helt tappet for energi når jeg ser hvor mye rustjobb det er på kanalen bak.. Til sammenligning er det jo ingenting på delebilen jeg driver å hugger: bh : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#36 Skrevet Juni 19, 2010 den listen er ikke skrudd men bare trykket inn i noen plastforinger... du kan klare å lirke den ut med vær forsiktig da pinnene på listen har lett for å knekke... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#37 Skrevet Juni 19, 2010 den listen er ikke skrudd men bare trykket inn i noen plastforinger... du kan klare å lirke den ut med vær forsiktig da pinnene på listen har lett for å knekke... ok takk: smil : prøver delebilen først: smil : 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#38 Skrevet Juni 21, 2010 prøvde meg på et dørblad i dag, men ble ikke helt fornøyd. den var pusset til stålet flere plasser og en del sparklet. Overflaten var bra. Vasket to ganger med universaltynner og støvklut til sist. Blandet 1.5 dl epoxygrunning. Men fikk et par omeråder med slike krater der lakken ikke ville legge seg. Hva gikk feil? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#39 Skrevet Juni 21, 2010 prøvde meg på et dørblad i dag, men ble ikke helt fornøyd. den var pusset til stålet flere plasser og en del sparklet. Overflaten var bra. Vasket to ganger med universaltynner og støvklut til sist. Blandet 1.5 dl epoxygrunning. Men fikk et par omeråder med slike krater der lakken ikke ville legge seg. Hva gikk feil? Silikon antakelig. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#40 Skrevet Juni 21, 2010 ikke rust nei, men det er så liten klaring der at jeg er redd klarlakken skal flyte sammen i list mot bakskjerm, men det går vel greit. har sett i etka at de er skrudd fra innsiden, gidder ikke ut med alt interiøret bak. da skal du legge rimelig mye klarlakk:p hehe 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#41 Skrevet Juni 21, 2010 (endret) angående reaksjonen kan det evt være at vaskinga ikke var tørket sjikkeli enda. f.eks i sparkelet. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#42 Skrevet Juni 21, 2010 angående reaksjonen kan det evt være at vaskinga ikke var tørket sjikkeli enda. f.eks i sparkelet. aha, Vel etter at det tørket litt ser jeg tydelig skiller mellom gammel lakk og bart stål... er det her proffene bruker filler? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#43 Skrevet Juni 21, 2010 Må ha fyller ja. Legg et lag med fyller, så legger du et syltynt strøk med svartfarge, eller noe mørkt som er en kontrast farge mot fyllern, så legger du 2 lag med fyller oppå der igjen. Da er det bare og begynne og slipe fyller til du kommer ned til kontrastfargen. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#44 Skrevet Juni 21, 2010 Må ha fyller ja. Legg et lag med fyller, så legger du et syltynt strøk med svartfarge, eller noe mørkt som er en kontrast farge mot fyllern, så legger du 2 lag med fyller oppå der igjen. Da er det bare og begynne og slipe fyller til du kommer ned til kontrastfargen. Sier du det ja, hørtes ut som en himla jobb, men bare på omeråder der det er gjort en del jobb under? er jo en del av bilen som bare mattes ned og lakkere over? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#45 Skrevet Juni 21, 2010 Silikon antakelig. Silikon bruker jeg på badet:p Du mener jeg må ta frem silikonfjerneren? Det duger ikke med tynner? 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#46 Skrevet Juni 21, 2010 Nederst på dørene er vel generelt vanskelige, profiler i hytt å pine og mye rustarbeid rundt listene.... Skal ta å knipse et bilde kansje av makkverket... 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#47 Skrevet Juni 21, 2010 Her er en tråd jeg laget når jeg garasje lakkerte http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=161527 Må vaske med silikonfjærner ja. Ikke med tynner. Og om du skal vaske med tynner, så bør du bruke lakk tynner. Universal tynner som du f.eks finner på byggern inneholder mye rart som ikke lakken liker. Når du skal vaske sprøyte etc, så finnes det en egen vaske tynner og få kjøpt hos lakk butikker. Denne koster kanskje halvparten av lakktynner. Dyrt og vaske med lakktynner. Kjøpte meg en 20 liters kanne med vaske tynner, og trur den kostet rundt 7-800 kr. Da har du til noen vask av utstyret. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#48 Skrevet Juni 21, 2010 Sier du det ja, hørtes ut som en himla jobb, men bare på omeråder der det er gjort en del jobb under? er jo en del av bilen som bare mattes ned og lakkere over? Stemmer, eller om man ikke bryr seg om resultatet, så ruller man bilen med bengalakk:) Litt jobb er det ja, men det er vel verdt det. Man kan faktisk få til et meget anstendig resultat i garasjen og om man tar seg tid til og gjøre det skikkelig. Der hvor lakken er iorden, trenger du ikke fyller nei. Der er bare og matte ned og sprøyte. 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#49 Skrevet Juni 21, 2010 Problemet er jo at jeg har stått å slipt å sanblåst i samme garasjen i ukevis, og jeg vil ikke begynne å vaske noen plass med vann før jeg har lagt epoxy... må vel ta fram støvsugeren: rolleyes 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...
#50 Skrevet Juni 21, 2010 Store bilder, 0 Del dette innlegget Lenke til innlegg Del på andre sider Flere delingsalternativer...