Garasjelakkering, prosjekttråd. Urs4 sedan. (ferdig)

Anbefalte innlegg

Du må ha et rimelig strøkent garasjegulv for og klare og skyve bilen rundt på de der. Slike bør ha gummibelegg på hjulene for og rulle greit. En liten stein fra betongen, og det stopper opp nå hjula er av plastikk/stål.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du må ha et rimelig strøkent garasjegulv for og klare og skyve bilen rundt på de der. Slike bør ha gummibelegg på hjulene for og rulle greit. En liten stein fra betongen, og det stopper opp nå hjula er av plastikk/stål.

 

Ja. Nei det utgår. klarer det med garasje jekken om jeg vil.

Eller jeg får bare remaskere førerdøra når jeg må flytte bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kommet litt lengere.

Har tatt ut bakruta, (knas) Ble ufivillig plutselig 1 mill biter. Men ble ikke fornøyd med slik jeg ser for meg det blir etter at det er lakkert, Blir neppe pent med 7 lag lakk og når vinduspakningen er så gammel å hard er den ikke lett å jobbe med.

 

Dette har tatt fra meg litt av motivasjonen, men nå er ruta ute og jeg har fått tilbake troen på at det blir bra.

 

 

Her er det maskert midlertidig på innsiden for pensling av epoxy grunning.

DSC00687.JPG

 

 

Her er det maskert klart for slip og lakk. Ikke døra da: dum :

DSC00688.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skallet er klart for lakkering nå, men vurderer å få hjelp. har lagt ned masse arbeid, og mener grunnarbeidet er bra nå. Har gått over med 1200 vått og mener overflaten er bra.

 

Det jeg selv har lakkert er mest epoxy grunning og så mye støv å rusk det blir selv med vått gulv og støvkluter er helt på trynet,

 

Tror ikke selve sprayinga koster all verden hvis grunnarbeidet er 110%

 

Har hatt kontakt med Arild`s Lakkering og han skulle ta seg en tur i garasjen for å bedømme og gi en pris. Han kjører jo forbi huset mitt flere ganger om dag.

Arild har et meget bra rykte i denne landsdelen etter det jeg har hørt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt det, angrer på at jeg tok snarveien med å lakkere sjøl i garasje, og resultatet ble dårlig og MASSE støv i :(

 

Sett den i en lakkboks og få en dreven lakkerer til å sprøyte bilen, tror aldri du kommer til å angre :)

 

Ser ut som har gjort en kjempe jobb til nå ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kan være lurt det, angrer på at jeg tok snarveien med å lakkere sjøl i garasje, og resultatet ble dårlig og MASSE støv i :(

 

Sett den i en lakkboks og få en dreven lakkerer til å sprøyte bilen, tror aldri du kommer til å angre :)

 

Ser ut som har gjort en kjempe jobb til nå ;)

 

Jo takk for det, Tror jeg går for det ja. Har jo tross alt lagt ned noe arbeid siden Våler treffet: rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo takk for det, Tror jeg går for det ja. Har jo tross alt lagt ned noe arbeid siden Våler treffet: rolleyes

 

Du blir nok fornøyd hvis Arild tar slutt arbeidet ja Geir :)

 

Har jo ikke vært så mye å se på veien siden Vålertreffet heller Geir , på tide å få den på veien igjen :)

Kongetur den våler turen iallefall.... "tidenes raskeste orginal automatkasse forbikjøring" : rock :: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du blir nok fornøyd hvis Arild tar slutt arbeidet ja Geir :)

 

Har jo ikke vært så mye å se på veien siden Vålertreffet heller Geir , på tide å få den på veien igjen :)

Kongetur den våler turen iallefall.... "tidenes raskeste orginal automatkasse forbikjøring" : rock :: smil :

 

Var kongetur det ja : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Snakket med lakkereren i dag, Han antyder rundt 18-19 tusen inklusive moms. : eek :

Da er det med lakk, for han vil bruke sin egen lakk, men han kunne bruke opp min lakk på smådeler.

 

Vet ikke helt jeg, Ble noe annen pris enn jeg hadde regnet med, : klø :er jo bare spraying som gjennstår.

Ikke noe maskering, eller annsvar for grunnarbeid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var SYKT mye!

 

OM det er uten maskering/fuller/pussing..

 

Han skal bare lakke? da er jeg vandt med priser fra 5-12 000 ca!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var SYKT mye!

 

OM det er uten maskering/fuller/pussing..

 

Han skal bare lakke? da er jeg vandt med priser fra 5-12 000 ca!

 

Ja, kun spraying, men man må jo gå over det man skal lakke med siliconfjerner når det er blitt flyttet på.

 

Tror han regnet med 4 liter base og 4 liter klarlakk

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Såklart.. Det tar han 10 min da samt sikkert MAKS 200 kroner i kostnader.. .

 

Hvor mye rekna han for lakken ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk 3.5 liter base og 3liter klar lakk på min s4 sedan. normal pris for slik lakkering bruker og ligge mellom 15-20 000.- tar opp en lakkboks en hel dag så må ha såpass for og ikke tape for mye på alle små jobber man kunne tatt istedetfor.:) men får det nok billigere om du finner en lakkerer som har tid og plass!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

gikk 3.5 liter base og 3liter klar lakk på min s4 sedan. normal pris for slik lakkering bruker og ligge mellom 15-20 000.- tar opp en lakkboks en hel dag så må ha såpass for og ikke tape for mye på alle små jobber man kunne tatt istedetfor.:) men får det nok billigere om du finner en lakkerer som har tid og plass!

 

Seriøst, man kan ikke ta ekstra betalt fordi en bil opptar lakkboksen, og andre deler må vente. Man setter jo opp en arbeidsplan som jobben passer inn i.

 

Det blir som om at verkstedet skal ha ekstra betalt fordi de må ha bilen opp på bukk, og da opptar en bukk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte endel mer på min men det var for det var dårlig dekke i lakken. Er det rundt 1000 kr literen ink klarlakk de rekner ?

 

Tar opp lakkboksen en hel dag? Gjør jo ikke det om den er ferdig pussa og maskert. Da er det å blåse av få tørka av med silikonfjerner også står den til morgenen etter!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

bilen må stå der for tørking. tar og ca 3 timer og hel lakkere en slik bil. en bil som står på en bukk er noe helt annet. der har man som regel flere bukker eller kan dytte bilen til siden. klart man setter opp en dagsplan men driver man verksted så kan man ikke lakkere en bil og gå med tap på dags omsetning. derfor får man en pris på hel lakkering og ikke betaler bare for 3 timer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Åja du har fått pris MED moms, altså i arbeidstida.. Da ser jeg att det var så dyrt :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte endel mer på min men det var for det var dårlig dekke i lakken. Er det rundt 1000 kr literen ink klarlakk de rekner ?

 

Tar opp lakkboksen en hel dag? Gjør jo ikke det om den er ferdig pussa og maskert. Da er det å blåse av få tørka av med silikonfjerner også står den til morgenen etter!

 

1000kr liter er nok ikke så langt unna ja.. mener vi tar 750.- for basen og 350+ - for klarlakken..+mva

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror nok han skal 1200 kr literen, for basen, klarlakken sa han ikke noe om.

 

Nei får se den finansielle situasjonen litt an,

Blei plutselig uten jobb. Rakk å jobbe 3 mnd. før sjefen fikk nok og sa meg opp.

han var nok ikke vant med folk som respekterte lover å regler.

advokat er satt på saken.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har bestemt meg for å gå tilbake til den oprinnelige planen, : smil :

 

I tillegg vurderer jeg nå å bytte farge. Jeg har riktignok 1.4 liter sølvgrå base stående men den kan jo andre få bruk for. LY7 eller noe.

 

Er flere grunner til at jeg vurderer dette nå

Sånn som det står nå er det ikke mere jobb å bytte farge, alt er jo demontert og klart for lakkering inni dørene.

Er litt lei av sølvgrå, A6`n er jo også sølvgrå i et noe lysere sjikt.

Sølvgrått er veldig vanlig.: rolleyes

Billigere lakk? Her trenger jeg råd......

Færre opprasjoner? mulig å lakkere en farge som allerede inneholder klarlakk? her trenger jeg råd....

 

Synes mørk koksgrå er fint eller muligens rødt,

Må sjekke insirasjonstråden litt. Andre forslag taes vell i mot..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lurer litt på denne fargen ev. noe litt mørkere.

Denne heter LD7W urbangrey metallic

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil komme med et lite innspill, uansett hvor relevant det er:

 

Jeg fikk lakkert bilen min rett utenfor garasjeporten, med presenninger som forheng.

Sørget hele tiden for at Betonggulvet til enhver tid var Vått, skikkelig vått! -fikk Absolutt ikke mye støv i lakken, og ble faktisk Veldig førnøyd med sluttresultatet. legger ved et bile av "Lakkboksen":

 

Nøyaktig slik, og ikke noe mer "Fancy schmancy" bortsett fra vann:

 

S5001657.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du skifte farge ville jeg ihvertfall holdt meg til noe innen samme grunnfarge, som f.eks. mørk, mørk grå, da ser det ikke så rart ut i motorrom og slikt som uansett vil ha originalfargen. Lite er mer jalla enn en bil som har en farge utenpå og en helt annen farge "inni"..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil komme med et lite innspill, uansett hvor relevant det er:

 

Jeg fikk lakkert bilen min rett utenfor garasjeporten, med presenninger som forheng.

Sørget hele tiden for at Betonggulvet til enhver tid var Vått, skikkelig vått! -fikk Absolutt ikke mye støv i lakken, og ble faktisk Veldig førnøyd med sluttresultatet. legger ved et bile av "Lakkboksen":

 

Nøyaktig slik, og ikke noe mer "Fancy schmancy" bortsett fra vann:

 

S5001657.jpg

 

 

Ja, det var planen, har handlet plast i dag som skal bli mer som en tunell inni garasjen. Å konstant vanning på golvet.

 

Har også innstalert en overtykkksvifte med filtrert luft inn i lakkteltet. Ingenting av dette var i bruk under tidligere sprayinger med epoxy.

 

nå får det briste eller bære.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal du skifte farge ville jeg ihvertfall holdt meg til noe innen samme grunnfarge, som f.eks. mørk, mørk grå, da ser det ikke så rart ut i motorrom og slikt som uansett vil ha originalfargen. Lite er mer jalla enn en bil som har en farge utenpå og en helt annen farge "inni"..

 

lakkerer alt, ;)

 

Driver å ser på Daytona Gray

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.