Godkjent senkesettet? - Gi oss dine erfaringer med Statens Vegvesen HER.

Anbefalte innlegg

Mener det er 6 mnd som er grensen, men er ikke sikker. mine papirer var hvertfall minst 4 mnd gamle da jeg var inne nå, men de ble scannet inn å lakt i systemet til BT da de var ganske ferske, men da ble det ikke godkjent pga andre forhold.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil: 99 VW Lupo

Senkesett: FK Highsport justerbart

Felger: Ronal Aero 7,5 x 16 ET35

Styling: Ingo Noak

Sted: Drøbak Trafikkstasjon

Tillegg: Godkjenning av felger samt styling.

 

Godkjenning av styling: Sjekket innfestning og forklarende bilder i dokumentene, målte lengde på bil som var 5 cm lengre enn orginalt med styling. Ingen kommentar utover det.

 

Godkjenning av felger: Sjekket størrelse samt tok bilder av felgene, de avvek 0,5mm på akselen men siden det var Tüv på dem så gikk de også igjennom. Fant ikke stemplet ET i felgene men noterte ned godkjenningsnummeret på felgen som stemte overens med tüv-dokumentene.

 

I tillegg så testet han bilen en runde for å høre om noe tok i. Var begjæring på bilen pga. manglende eu-kontroll, dette nevnte han bare og gjorde ikke mer ut av det siden vi var igang med godkjenning.

 

Målte fra senter av felg opp til skjermkant, var noe avvik på noen få mm som var greit. Kommenterte at sideblinklysene var litt svake (pga sølvpærer) og at dørstopper manglet. (bare latskap, har ny)

 

-Forhold til 11cm regelen under bil : Den gjelder om ikke annet var oppgitt i Tüv. (og det var det)

-Tolkning av Tüv-dokumenter : Ingen problemer med å tolke dette.

-Nummer på fjærer : Tok bilde av nummerne, påpekte at klistrelappene som stod på fjærbeina på sikt ville smuldre opp og at det burde ha vært stanset inn i fjærbeinet.

-Krav til oversettelse : Ingen.

-Kontrollørens oppførsel : Hyggelig, informerende og forklarte de forskjellige tingene godt.

-Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen. : Ikke brukt

-Andre ting : Bilen blir godkjent når vi har justert bremserekkefølgene, altså justert avlastningsventil etter senk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Trondheim Trafikkstasjon 16.04-12

Godkjenning av TA-Technix justerbar senk på 07 caddy.

 

-Forhold til 11cm regelen under bil : Ble ikke nevnt

-Tolkning av Tüv-dokumenter : Ingen problemer med å tolke dette.

-Nummer på fjærer : Heller ikke nevnt eller sett på

-Krav til oversettelse : Ingen.

-Kontrollørens oppførsel : Hyggelig mann med humoren inntakt :)

-Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen. : Ikke brukt

-Andre ting : Har ikke kuttet bumpstoppen bak og fikk derfor merknad pga. dette. ny time for etterkontroll imorgen, regner me det skal gå bra da Møller ikke skaffer kortere fjæringveishemmere.

 

Oppdatering: Fikk ok etter 1 minutt idag 17.04-12 så nå kommer det vognkort i posten etterhvert, de glemte forøvrig å ta betalt for etterkontroll også :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjenning av Bilstein B14 justerbart senkesett på Superb 2012mod.

Sted : Billingstad trafikkstasjon 03. april 2012.

Orginale 7,5 x 18 alufelger m/225/40 vinterdekk.

 

Der traff jeg på en meget hygglig og munter kar ( husker ikke navnet ).

Han målte avstand fra senter av felg og opp til hjulbue. Kikket i tuvpapirer og sjekket opp at fjærer/dempere stemte med hva som stod der.Tok bilder.

Det var alt.: smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Får legge inn litt info om når jeg fikk godkjent KW v1 på min A4 B7 1,8TQ.

 

- Sjekken ble gjort i Bergen

- Som sikkert alle vet krever de hjulstillingkontroll før du får bestilt time

- Kontrolløren tok seg en kort prøvetur med bilen og kjørte den inn i hallen

- Løftet bilen opp og sjekket nummer på fjærer etc, tok bilder og alle høydemål iht TUV papirene ble sjekket

- TUV papirene jeg har står på tysk og engelsk, så lett å forstå

- Ble litt duskusjon på min ettersom jeg hadde justert bilen helt i bunn bak. Etter TUV papirene var ikke dette ok. Men, målet fra senter på felg til hjulbue var ok etter TUV. Jeg sa jeg hadde gjort dette ettersom det ikke var noen låsemuligheter på "justeringstappen" bak, og var da redd for at ringen på gjengene ville vri seg rundt etterhvert, samt målet fra felg-hjulbue var ok. Ble litt diskusjon frem og tilbake men ble godkjent.

- Vi knotet også litt med å finne ET på felg (vinterfelgene), ettersom vi ikke fant dette på selve felgen. Men vi tok da av felgen og målte dette for hånd.

- 11 cm under bilen ble aldri nevnt eller målt, de fokuserer bare på TUV papirene

 

Så min runde gikk veldig fint, hyggelig og fokusert kontrollør. :)

Om man har stilt inn bilen etter målene i TUV, har på felger som passer bilen, hjulstillingkontroll og alle nummer på fjører etc er leselig så er det ikke noe problem. Er da også lurt å få gjort dette tidlig før det skitner seg til inni der.

 

Billig er det også:D Absolutt verdt å få godkjent i vognkort!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

De gjennomfører ikke slike kontroller i lillestrøm.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal godkjenne senk på min golf v.. Noen som kan hjelpe meg med noe tysk? Google translate funker ikke..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bil: 99 VW Lupo

Senkesett: FK Highsport justerbart

Felger: Ronal Aero 7,5 x 16 ET35

Styling: Ingo Noak

Sted: Drøbak Trafikkstasjon

Tillegg: Godkjenning av felger samt styling.

 

Godkjenning av styling: Sjekket innfestning og forklarende bilder i dokumentene, målte lengde på bil som var 5 cm lengre enn orginalt med styling. Ingen kommentar utover det.

 

Godkjenning av felger: Sjekket størrelse samt tok bilder av felgene, de avvek 0,5mm på akselen men siden det var Tüv på dem så gikk de også igjennom. Fant ikke stemplet ET i felgene men noterte ned godkjenningsnummeret på felgen som stemte overens med tüv-dokumentene.

 

I tillegg så testet han bilen en runde for å høre om noe tok i. Var begjæring på bilen pga. manglende eu-kontroll, dette nevnte han bare og gjorde ikke mer ut av det siden vi var igang med godkjenning.

 

Målte fra senter av felg opp til skjermkant, var noe avvik på noen få mm som var greit. Kommenterte at sideblinklysene var litt svake (pga sølvpærer) og at dørstopper manglet. (bare latskap, har ny)

 

-Forhold til 11cm regelen under bil : Den gjelder om ikke annet var oppgitt i Tüv. (og det var det)

-Tolkning av Tüv-dokumenter : Ingen problemer med å tolke dette.

-Nummer på fjærer : Tok bilde av nummerne, påpekte at klistrelappene som stod på fjærbeina på sikt ville smuldre opp og at det burde ha vært stanset inn i fjærbeinet.

-Krav til oversettelse : Ingen.

-Kontrollørens oppførsel : Hyggelig, informerende og forklarte de forskjellige tingene godt.

-Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen. : Ikke brukt

-Andre ting : Bilen blir godkjent når vi har justert bremserekkefølgene, altså justert avlastningsventil etter senk.

 

Fikk bilen godkjent i forrige uke, tittet på papirene og målingene fra bremsetesten.

Så nå er senk, hjul og styling i vognkortet.

 

Da er det bare 2 biler til som skal godkjennes... :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjent senking av bilen, biltilsynet i Trondheim.

H&R fjærer. ingen problemer i det heletatt=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn å få godkjent senk og større felger neste fredag. Bilen er ECU tunet uten andre "spor" enn turboback eksosanlegg. Vil de kunne begynne å teste/spørre rundt effektøkning slik at jeg burde satt den tilbake til original effekt før kontrollen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Skal inn å få godkjent senk og større felger neste fredag. Bilen er ECU tunet uten andre "spor" enn turboback eksosanlegg. Vil de kunne begynne å teste/spørre rundt effektøkning slik at jeg burde satt den tilbake til original effekt før kontrollen?

 

Nei. Ingen beskymringer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg kjøpte KW variant 1. Monterte, 4-hjulskontroll og TUV papirer. Duret til biltilsynet på gjøvik. 15 min senere var det godkjent. Null stress på gjøvik ihvertfall :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente senkesettet mitt hos biltilsynet på Drammen.

 

Forhold til 11cm regelen under bil:

Dro en trykkluft jekk under hele bilen når den sto løftet på bukk.

 

Tolkning av Tüv-dokumenter:

Leste på Tysk.

 

Nummer på fjærer:

Fant ikke disse. Og ville ta skiltene mine på grunn av dette. Jeg ringte selger av settet. Han beskrev hvor dette stod og vi fant det. Da var dette i orden.

 

Krav til oversettelse:

Ingen.

 

Kontrollørens oppførsel:

Stile av seg, men virket tildels hyggelig. Virket litt som om han ville ha skiltene mine.

 

Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen:

På langs.

 

Andre ting:

Lysjustering, firehjulskontroll, TÜV Papirer, var det jeg trengte. Målte høyder på alle sider, brøy seg ikke om at det stod 19" felger på. Ba ikke om å få se i motorrom, Brøy seg ikke om 3"Eksosanlegg som bråkte noe jævlig inne i hallen. Men sa flere ganger at det så dårlig ut å få dette godkjent. Om han spøkte vet jeg ikke.

 

Alt i alt. Fikk dette godkjent, men det var på nippet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ringte biltilsynet for å bestille time til godkjenning av senkesett, møtte på en forbanna masete fyr som snakka rart.. maste om xenon å ting som ikke hadde noe med bestilling av time å gjøre, sa å at dem som utfører 4 hjulskontroll skulle skrive mål fra senter til hjulbue noe som ikke er gjort av verksted. skal til molde trafikkstasjon på onsdag, noen som har erfaring med denne trafikkstasjonen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har erfaring med å dukke opp med fjærer der merkingen er mer eller mindre borte og uleselig? Fjærbeinet er lett å identifisere.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som har erfaring med å dukke opp med fjærer der merkingen er mer eller mindre borte og uleselig? Fjærbeinet er lett å identifisere.

 

Borte overalt. Var litt hard mot meg på risløkka når di ikke fant det. Men med litt godvilje så klarte vi og tolke det, men jeg hadde litt strev med å overtale han. Et lite tips , han var veldig fornøyd med at jeg hadde gjort alt skikkelig rent rund baut. Min erfaring fra risløkka

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Borte overalt. Var litt hard mot meg på risløkka når di ikke fant det. Men med litt godvilje så klarte vi og tolke det, men jeg hadde litt strev med å overtale han. Et lite tips , han var veldig fornøyd med at jeg hadde gjort alt skikkelig rent rund baut. Min erfaring fra risløkka

 

skal på risløkka med einsern i juni, men fant ut i dag at nummerene var mer eller mindre borte på settet. Takk for din erfaring

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Di er STRENGE på risløkka. Fikk ikke godkjent senk og felg, dro på et annet biltilsyn og forklarte saken. Di bare ristet på hue og tok en kjapp tur og målte å så at det stemte med papirene og sa at alt var innenfor riktige mål. 20min alt ok.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente senkesettet mitt hos biltilsynet i Skien

 

Forhold til 11cm regelen under bil:

Ikke nevt i det hele tatt, ei heller 8cm regelen.

 

Tolkning av Tüv-dokumenter:

Leste på Tysk.

 

Nummer på fjærer:

Stått på 1 uke så alle nr var leselig(untatt den på nedre fjærskål bak da den er umulig å lese mtp plasseringen) men han stolte på meg :)

 

Krav til oversettelse:

Ingen.

 

Kontrollørens oppførsel:

Veldig hyggelig. Veldig grundig, men er jo jobben hans :) 10/10

 

Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen:

Som sagt ikke brukt. Kun kjøring opp på noen klosser på hver side (1 bak og 1 forran) for å sjekke klaring med dekk/felg til skjerm.

 

Andre ting:

Lysjustering(den sa jeg bare var blitt kalibrert da jeg har xenon så det var greit), firehjulskontroll, TÜV Papirer, var det jeg trengte. Cambern var litt ute på den ene siden forran, men sa jeg hadde tatt 4 hjulskontrollen på xxx verksted og da var det greit da de kunne sakene sine :)

Kjørte inn med gul lamin-x på grøftelysene noe som ikke var lov sa han.. Men kunne bare bli så måtte ikke ta det av :) Skjønte ikke helt den.. men men :)

Godkjente også 8.5x19 Et45 sammen med 225/35 dekk.. Ikke noe tuv på disse da han bare leste av alt på felgene bak.

Målte høyden fra skjerm forran og bak(kun 1 side)

 

Alt i alt meget fornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godkjente senkesettet mitt hos biltilsynet i Skien

 

Forhold til 11cm regelen under bil:

Ikke nevt i det hele tatt, ei heller 8cm regelen.

 

Tolkning av Tüv-dokumenter:

Leste på Tysk.

 

Nummer på fjærer:

Stått på 1 uke så alle nr var leselig(untatt den på nedre fjærskål bak da den er umulig å lese mtp plasseringen) men han stolte på meg :)

 

Krav til oversettelse:

Ingen.

 

Kontrollørens oppførsel:

Veldig hyggelig. Veldig grundig, men er jo jobben hans :) 10/10

 

Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen:

Som sagt ikke brukt. Kun kjøring opp på noen klosser på hver side (1 bak og 1 forran) for å sjekke klaring med dekk/felg til skjerm.

 

Andre ting:

Lysjustering(den sa jeg bare var blitt kalibrert da jeg har xenon så det var greit), firehjulskontroll, TÜV Papirer, var det jeg trengte. Cambern var litt ute på den ene siden forran, men sa jeg hadde tatt 4 hjulskontrollen på xxx verksted og da var det greit da de kunne sakene sine :)

Kjørte inn med gul lamin-x på grøftelysene noe som ikke var lov sa han.. Men kunne bare bli så måtte ikke ta det av :) Skjønte ikke helt den.. men men :)

Godkjente også 8.5x19 Et45 sammen med 225/35 dekk.. Ikke noe tuv på disse da han bare leste av alt på felgene bak.

Målte høyden fra skjerm forran og bak(kun 1 side)

 

Alt i alt meget fornøyd :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

var hos biltilsynet i molde idag for å godkjenne TA Technix Coilover kit

 

Forhold til 11cm regelen under bil:

ikke nevnt, men nevnte 8 cm regelen men ikke målt

 

Tolkning av Tüv-dokumenter:

ingen problemer.

 

Nummer på fjærer:

alle var leselige.

 

Krav til oversettelse:

Ingen.

 

 

Kontrollørens oppførsel:

veldig hyggelig, forklarte godt det han gjorde

 

Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen:

ikke brukt.

 

Andre ting:

caster var ikke innenfor men greit ettersom den ikke er justerbar på golf mk3

total spissing bak ikke innenfor men gikk greit det å

godkjente også felger 7x16 ET40 med 195/40-16

alt så greit ut, men papirene skulle visst innom en annen instans så om jeg ikke hørte noe var det bare å vente på nytt vognkort

 

snakket også om at skulle bli sånn at man kan justere mellom målene på tuv papirene uten å inn på ny godkjenning, men dette var visst ikke helt bestemt enda

 

meget fornøyd med molde trafikkstasjon, gjorde det dem skulle å ikke alt mulig annet

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Var i dag innom biltilsynet i Molde for å godkjenne Supersport justerbart og 18x8 ET35 felger.

 

Forhold til 11cm regelen under bil:

Jeg spurte hva de tar utgangspunt i når de godkjenner og nevnte 8cm regelen. Fikk til svar at de bruker TÜV-papirene, så målte han oppunder traversfeste og sa at jeg var innenfor 8cm regelen (Sikkert for å bekrefte at TÜV-papirene er ok å bruke). Senkesettet er justert på millimeteren riktig etter TÜV fra underkant fjær til senter bolt .

 

Tolkning av Tüv-dokumenter:

Ikke no problem, de var på både på tysk og engelsk.

 

Nummer på fjærer

Han sa ingenting, så jeg regner med at han fant de.

 

Krav til oversettelse

Ingen

 

Kontrollørens oppførsel

Hyggelig, positiv og effektiv. Brydde seg kun om det som skulle godkjennes.

 

Bruk av 11cm klossen, målt på langs eller tvers av bilen:

Som nevnt målte han på tvers etter at jeg nevnte "8cm regelen".

 

Andre ting:

Fikk ikke skrevet felgene inn i vognkortet da innpresset var for lavt til å smette inn under 15mm regelen. Har orginalt ET45 så ET38 hadde gått bra. Han prøvde å lete litt på PC'en etter noe men det endte opp med at jeg må ha TÜV papir på felgene. Problemet for min del blir å skaffe TÜV-papirer... Han nevnte noe om at Møller kanskje kunne fremskaffe dokumentasjon på at ET35 er OK, men fikk intrykk av at det ikke var så lett.

 

Camber foran var merket med rødt på firhjulskontrollen, men det sa han ingenting på (Det er ikke mer å justere på).

 

En ting jeg stusset på var at han ville beholde TÜV-papirene og firhjulskontroll-papirene. Han kunne vel bare tatt en kopi?

 

Alt i alt er jeg fornøyd med BT i Molde, de forholder seg til TÜV og dikter ikke opp egne regler.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ville nok bedt han tatt en kopi av papirene dine, isteden for å beholde dem. Er jo dine papirer.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

dem beholdt papirene mine å i molde, han spurte om jeg ville ha tilbake papirene så idag kom kopi i posten idag til meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Merkelig at de skal ha orginalen ja. Får ringe til dem i mårra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.