TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Til dere som har kjørt disse, de er digre ned sine over 2 ganger 5 meter. Merkes det?

 

Tja. Den er stor, men den er oversiktlig også. Jeg kjører Passat stv til vanlig og jeg merker at teslaen er større. Men den er utrolig deilig å kjøre. Jeg liker faktisk også at den er helt stille. Savner av og til litt lyd når man gir på men når man bare kjører fra sted til sted er det ganske deilig uten masse støy.

 

Men jeg har sittet på litt også og jeg må si meg enig med en tidligere her at det virkelig mangler noe rom i baksete. Er jo ingen!

 

skryt for barnesete i bagasjen, det fungerer ypperlig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Audi fikk spørsmål om de skulle komme med en elbil snart, og da svarte de;

 

"Vi forbinder Audi med full mobilitet og frihet, det har man ikke med dagens batteriteknologi og infrastruktur"

 

nuff said :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

" + at vi lar vårt søstermerke Volkswagen ta seg av elbil-biten, siden de ikke har sånne filosofier" ? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

A3 e-tron er en hybrid ;)

 

Med alt for lite bagasjeplass oppdaget jeg nylig :(

Kun 280 liter er bare flaut dårlig, 30 liter mer enn en Up! liksom, hallo...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

" + at vi lar vårt søstermerke Volkswagen ta seg av elbil-biten, siden de ikke har sånne filosofier" ? :P

 

hehe.. det er vel noe med at Audi liksom skal være litt mer premium bil, og hele opplegget med en premiumbil er at den skal være tilpasset din livstil og forenkle hverdagen/bilbruken og kanskje til og med forbedre hverdagen din med en god bil som har masse fine funksjoner og føles bra, og kan ta deg akkurat hvor du vil, når du vil. Med en elbil i dag så kommer du ikke unna at du må ha i bakhodet HELE tiden at du må sørge for å ha nok strøm på batteriet, og du må time kjøringen din og turene dine i henhold til hva du har tilgjengelig av batteriakapasitet, eller hvor laderne står plassert på landeveien.

 

Hvor er liksom bekvemeligheten med det?

 

Selvfølgelig så har dette med hvordan du bruker bilen og hvilke forventinger du har til den, men jeg skjønner iallefall på mange måter hva Audi prater om her :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

.... Med en elbil i dag så kommer du ikke unna at du må ha i bakhodet HELE tiden at du må sørge for å ha nok strøm på batteriet, og du må time kjøringen din og turene dine i henhold til hva du har tilgjengelig av batteriakapasitet, eller hvor laderne står plassert på landeveien....

 

Hvor er liksom bekvemeligheten med det?

 

Selvfølgelig så har dette med hvordan du bruker bilen og hvilke forventinger du har til den, men jeg skjønner iallefall på mange måter hva Audi prater om her :)

 

Forspranget ligger i teknikken sier de også ;)

Dette er uansett bare et vikarierende argument frem til antallet ladestasjoner er utbygd bedre enn i dag. Heldigvis har vi Tesla, Nissan med flere som driver frem denne utbyggingen. Hadde alle tenkt som Audi etc. hadde tettheten av ladestasjoner aldri kommet på plass før om en halv evighet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noe av den samme problemstillingen dem hadde på slutten av 1800- og starten av 1900-tallet når bensinbilen kom. Da hadde man jo en fullgod havremoped, som var helt uavhengig av at den måtte ha bensin for å gå. Litt gress, så var kom man seg langt avsted.

 

Enig med Sondre. Uten Tesla så hadde nok utviklingen gått for sent.

 

Har nå prøvd performance en større runde, og ja, det var helt rått. :)

 

Men det som gleder meg mest, er at selv om vi en dag skulle gå tom for olje, så er det fortsatt mulig for folket å kjøre sprek bil! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe.. det er vel noe med at Audi liksom skal være litt mer premium bil, og hele opplegget med en premiumbil er at den skal være tilpasset din livstil og forenkle hverdagen/bilbruken og kanskje til og med forbedre hverdagen din med en god bil som har masse fine funksjoner og føles bra, og kan ta deg akkurat hvor du vil, når du vil. Med en elbil i dag så kommer du ikke unna at du må ha i bakhodet HELE tiden at du må sørge for å ha nok strøm på batteriet, og du må time kjøringen din og turene dine i henhold til hva du har tilgjengelig av batteriakapasitet, eller hvor laderne står plassert på landeveien.

 

Hvor er liksom bekvemeligheten med det?

 

Selvfølgelig så har dette med hvordan du bruker bilen og hvilke forventinger du har til den, men jeg skjønner iallefall på mange måter hva Audi prater om her :)

 

Hehe.. du stritter litt imot nå mener jeg... du må da passe på å ha drivstoff på tanken på diesel / bensin bilen også... når du kan kjøre 40-50 mil på en lading er det vel sjeldent man trenger mer... også er det jo faktisk også flere stikk kontakter en bensin pumper her til lands da...så et kjempe problem er det nok ikke..

Med en "mopped" elbil som rekker under 10mil på ladinga derimot er jeg enig med deg

 

 

Hadde gleden av å kjøre tesla roadster i dag. Helt rått: rock : brutal aks og respons:evil: men bilen er nok ikke laga for oss på 190cm gitt:o

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe.. du stritter litt imot nå mener jeg... du må da passe på å ha drivstoff på tanken på diesel / bensin bilen også... når du kan kjøre 40-50 mil på en lading er det vel sjeldent man trenger mer... også er det jo faktisk også flere stikk kontakter en bensin pumper her til lands da...så et kjempe problem er det nok ikke..

Med en "mopped" elbil som rekker under 10mil på ladinga derimot er jeg enig med deg

 

 

Hadde gleden av å kjøre tesla roadster i dag. Helt rått: rock : brutal aks og respons:evil: men bilen er nok ikke laga for oss på 190cm gitt:o

 

Forskjellen er vel at du fyller en diesel/bensin tank på få minutter.

Mens en Tesla får man ca 12km/t? fra vanlig stikkkontakt.

 

Man kan bruke hurtigladestasjonene som tar 40min (?), men disse er jo "strategisk" plassert bort fra byene.

Så mye mer planlegging må helt klart til om du skal bruke en Tesla endel over kort tid.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Står stort ladeanlegg på f.eks. Lillehammer, like ved E6, så så veldig usentralt er de vel ikke plassert..?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hurtigladestasjonene er plassert der det er mest hensiktsmessig. Mellom større byer, og på trafikerte veier. Elbil-tettheten er størst i byene, og der er ladebehovet ved hurtiglading betydlig mindre. De fleste vil lade hjemme og/eller på jobb. Lade kan du gjøre når bilen står inaktiv, mer eller mindre 90-95% av tiden i døgnet. Summerer man tiden som du som sjåfør aktivt bruker på lading av en Tesla kontra den tiden du bruker på å fylle bensin/diesel i løpet av et helt år, så er jeg rimelig sikker på at tiden brukt på en bensinstasjon for å fylle drivstoff langt overgår tiden du ville brukt på lading ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått det sånn at ladekablene på disse ryker titt og ofte, har en kamerat som er på sin andre, som igjen kjenner en som er på sin tredje, no sist røk den en fredags kveld, og måtte vente til mandagen før han fikk tak i ny.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

Denne bilen skal også folieres i matt blue metallic og skos med 22" Vossen:)

 

Eiern klarte å fikse en kul deal på folie også...

 

egequ8e5.jpg

 

Poster video når den kommer:)

 

Du får rappe deg da, siden denne ligger til salgs på finn.no nå :P

 

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=45045765

 

Bilen skal forøvrig etter all sannsynlighet folieres i fargen "Matte Blue Metallic - 3M".

Dette skal i så fall gjøres av en internasjonal folieringsbedrift (ila. November) som er regnet som trolig verdens beste. (De bruker spesialverktøy som sørger for at bilen ikke får kniv/kutteskader (noe som desverre er altfor vanlig her til lands, og som man først finner ut av 3-4 år senere når folien eventuelt fjernes. Da alle folieringsbedrifter i Norge bruker tapetkniv/stanley kniv og skalpell til å kutte folien. Hvis dette prosjektet blir gjennomført så skal bilen brukes i alt av reklame etc for denne bedriften, noe som er litt gøy å ha bilen din som frontmodell for et amerikansk / internasjonalt selskap.

Det blir da flydd inn verdens beste folie innstallatør fra Canada. (Du kan jo bare gjette hva dette vil koste mtp at hvis man skal få noen seriøse i Norge til å gjøre det så er prisen på 27000,-).

 

Du får hilse kompisen din, som er ekspert på hva alle folieringsfirma i Norge bruker av verktøy, og si at knivtape har vært brukt i årevis her på berget også ;)

 

Her er nesten en halv kilometer med kuttetape:

IMG_4170_zps45836848.jpg

 

Som man kan se på førerdøren, liggende under folien:

20130427_141413_zps37a4e906.jpg

 

Og sånn blir det da, har ikke vært en kniv i nærheten av lakken her:

20130427_192134_zps0daec8ae.jpg

 

Sorry OT, er bare så unødvendig å spre usannheter om andre for å fremme seg selv og sitt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har forstått det sånn at ladekablene på disse ryker titt og ofte, har en kamerat som er på sin andre, som igjen kjenner en som er på sin tredje, no sist røk den en fredags kveld, og måtte vente til mandagen før han fikk tak i ny.

 

Hehe det er helt korekt, en kamerat av en på jobben med en roadster som var innom å spurte om vi kunne fikse den siden han hadde bytta 3 ganger :P

vi forbedra den litt og nå har den holdt i hvertfall 1 år :-)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har lest denne:http://m.autofil.no/919543/paul-rosenquist-elbil-er-det-reneste-tov

 

Ser bilene kommer med såkalte mobilbatterier, prøv å klatt lad en ny mobil ett halvt år og se hvor dårlig batteriet blir^^

Håper batteriene holder lengre enn på samsungen min!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

den blir spennende å følge med på :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tesla batteri eks mva.jpg

 

Batteri pakke som ikke ble dekket under garanti :/ (eks moms!)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du funnet dette Finn Kristian? Noe mer kilder/info ang den saken?

 

Er på ingen måte noen Tesla fan eller entusiast, snarere tvert i mot, derimot kjenner jeg en kar som mener dette er biler uten feil og ingen negative sider/ulemper så bare morsomt og ha noe og slå i bordet med i diskusjonene våre.. : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvor har du funnet dette Finn Kristian? Noe mer kilder/info ang den saken?

 

Ble lagt ut av Ferdinand Motor på Tesla Owners Club.

Skal være en import bil fra USA hvor det ikke er garanti fra Tesla da modellen ikke er tilpasset nordisk klima.

Saken skal opp for retten så er ikke alle detaljer som blir avslørt pga dette..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.