TESLA S prøvekjørt i dag

Anbefalte innlegg

Har tenkt litt på det du skriver her, satser de egentlig høyt ved å utvide garantien til å dekke drivlinjen? Har noen hørt om feil eller havari på motor eller drivverk på disse bilene?

 

Ser vi enkelt på det gjør vel Tesla avsetninger for garantiarbeid som alle andre produsenter, men det er jo nesten juks å produsere biler uten alle ting som ryker på konvensjonelle VW og Audier - de tre siste bilene mine har alle hatt titusener av kroner i garantiarbeid på pumpedyser, turbo, svinghjul, egr og nå en komplett ny 2.0 TFSI motor.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske mye feil med drivlinjen, derfor de har utvidet garantien fordi folk har blitt bekymret for dette. Leser støtt og stadig om biler som må få byttet hele drive unit på bilen på tesla gruppa på Facebook. Kamerat av meg har fått ny motor 2 ganger til nå. Og under 20k km kjørt:p feilen blir mere og mere kjent nå også, er nok mange som kjører rundt med feil uten og vite det. Er visst en klakkelyd ved igangsetting som er et tegn på at den bør byttes eller noe sånt.

 

Jeg som følger med litt på bruktmarkedet og kanskje vurderer en brukt model s i fremtiden synes deg er veldig betryggende at det nå er 8års garanti på dette også i og med det faktisk er mye feil med det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Takk for info, Kristian. Dette visste jeg ikke om, googlet frem noen eksempler. Begynner å bli en del attraktive biler etterhvert ja Stig!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser salgene begynner å roe seg litt ned også nå. i Møre og Romsdal var det solgt 20 eller 22 i juni og bare 2 i juli.

Noen andre som har erfaring med slitasje på dekkene på disse? Har en kompis som har en som var utsitte dekk (skjeivslitt) i løpet av en halv sesong

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye problemer med skeivslitte dekk også. Pga feil spissing. Tesla gir deg nye dekk og 4hjullskontrol om du klager.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da regner jeg med du har sett denne..? :D

Nesten så jeg fikk lyst på en sjøl jeg altså..

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=50856196

 

Ja følger med litt, men fortsatt endel over mitt budsjett:p

 

Ser han skriver det er med alt, men litt usikker på om det også er barneseter med. Og det er en av tingene jeg har som krav:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Løp og kjøp Kristian :)

Men hva skal du med barneseter? Flere småttiser i anmarsj?

 

Forøvrig spennende å se når momsen kommer på elbilene, hvordan det skal fases inn, hvilke utslag det gir på salg av nybiler og hvordan det påvirker bruktprisene. Ryktene om 8% (2016), 12% (2017) og 16% (2018) tror jeg ikke helt på. Gjetter på at det er et forslag fra departementet, men tviler på at det blir vedtatt enn så lenge man har forpliktet seg til å overholde gjennomsnittsutslippet av CO2 fra EU på 85g/km eller hva det nå var. Tipper kollektivfeltet ryker først, og at det kanskje gjøres på strekningene der det er mest trafikk.

 

Kan forøvrig melde om økt leveringstid på Tesla. Skyldes visstnok hovedsaklig økt salg til Kina + snarlig produksjonsstart av Model X til det amerikanske markedet. Tabbe å ikke bestile før sommeren der altså ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehe, vi tenker vel på en til, og praktisk med barneseter bak da. Har jo barn som gjerne skal ha med seg noen etc. Og når muligheten for barnesete finnes så vil jeg ha den:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Se her jeg hadde rett angående mva. ;)

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/ikke-moms-paa-elbiler/a/23282929/

 

Apropos barnesetene. Sikkert kjekt, men nå må du raska på så ikke eldste blir for stor. Er vel bare godkjent opp til 150cm. Min eldste er langt forbi alt, og yngste på 8 har bare 20cm igjen. Ergo ingen slike seter på meg, uuups.. der røpet jeg meg vel :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har jo en på 2år som kan bruke det lenge og en på 7 som kan bruke en stund til:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ganske mye feil med drivlinjen, derfor de har utvidet garantien fordi folk har blitt bekymret for dette. Leser støtt og stadig om biler som må få byttet hele drive unit på bilen på tesla gruppa på Facebook. Kamerat av meg har fått ny motor 2 ganger til nå. Og under 20k km kjørt:p feilen blir mere og mere kjent nå også, er nok mange som kjører rundt med feil uten og vite det. Er visst en klakkelyd ved igangsetting som er et tegn på at den bør byttes eller noe sånt.

 

Jeg som følger med litt på bruktmarkedet og kanskje vurderer en brukt model s i fremtiden synes deg er veldig betryggende at det nå er 8års garanti på dette også i og med det faktisk er mye feil med det.

 

Flere som kjører rundt med drive-unit problemer som nå får beskjed om at Tesla ikke vil bytte den før det kommer en oppgradert utgave.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er jo ganske fornuftig om det er sånn at det ikke hjelper å bytte til en tilsvarende - om det er sånn at det går fint å kjøre med en dårlig en, eller hva man skal kalle det.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ganske fornuftig for Tesla! Ikke for kunden som har kjøpt en ny bil med ulyd FØR passert 10K.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg hadde nok krevd ny om jeg hadde brukt 700k på bil. Hvertfall om den lager ulyd.

 

Har også litt og si om man skal på langtur eller ikke kanskje. Er jo flere som har sluttet og funke helt, og det er jo kjipt om det skjer når man er langt nedover Europa.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mye problemer med skeivslitte dekk også. Pga feil spissing. Tesla gir deg nye dekk og 4hjullskontrol om du klager.

 

Har også hørt om at Tesla spiser dekk, spesielt bak, forståelig nok med lavprofil og 4000 Nm ved 1100 o/min eller hva det er :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selvfølgelig er det ganske fornuftig for Tesla! Ikke for kunden som har kjøpt en ny bil med ulyd FØR passert 10K.

 

Er det fornuftig å bytte samme delen X antall ganger om den har vist seg å være et svakt ledd? Er det fornuftig at kunden må levere bilen fra seg for å bytte en del som ikke holder mål før den er oppgradert, og således må gjøre det gjentatte ganger før forsterket del er tilgjengelig?

 

javel....

 

Det er vel ikke snakk om at man ikke får dette på garanti, men at man får det utført så snart forsterket del er tilgjengelig.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det fornuftig å bytte samme delen X antall ganger om den har vist seg å være et svakt ledd? Er det fornuftig at kunden må levere bilen fra seg for å bytte en del som ikke holder mål før den er oppgradert, og således må gjøre det gjentatte ganger før forsterket del er tilgjengelig?

 

javel....

 

Det er vel ikke snakk om at man ikke får dette på garanti, men at man får det utført så snart forsterket del er tilgjengelig.

 

Er ingen her som har sagt at man ikke får dette på garanti, er heller ikke snakk om gjentatte reparasjoner.

Tesla-eieren må kjøre rundt i en bil som ikke er i orden frem til oppgradert del foreligger, det er det altså noen som har reagert på selv om du tydeligvis syns det er greit.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva mener du er en fornuftig løsning da? Man ser jo over her at det er omtalt en som har fått byttet dette 2 ganger på under 20k km, er det ikke da snakk om gjentatte reparasjoner?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jo. Men i det tilfelle så var jo ikke bilen brukbar i mellomtiden. En ting er å kjøre rundt med en lyd som bråker frem til ny del kommer. En annen er jo og ikke få brukt bilen til ny del kommer. Hvorav det siste ikke er så veldig aktuelt når man har brukt 700k på bil.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen driveunits lager litt klakkelyder, men funker. Andre bare slutter helt og funke og bilen vil ikke flytte seg.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så er jo da risikoen med å kjøre rundt med klakkelyder og vite at den kan takke for seg når som helst uten noe mere forvarsel. Ville du da krevd å få byttet eller kjørt rundt og tatt Sjangsen? Vet ihvertfall at om det var nå i juni/juli og rett før mange skal på bilferie ville jeg krevd den byttet, nå derimot hvor man kan levere bilen hvis den streiker og få leiebil uten for mye hassel ville jeg kanskje kjørt rundt med ulyder.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde en kommentar på lur på Audi S8, motorproblemer og luksusbil, men lar den ligge for nå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har også hørt om at Tesla spiser dekk, spesielt bak, forståelig nok med lavprofil og 4000 Nm ved 1100 o/min eller hva det er :)

 

4000 nm er etter utveksling er regnet inn, som er på 9.73. Det gir drøyt 400 nm i motor som stemmer bra med papirene.

 

Det er ikke de faktiske kreftene i Teslaen som er interessante, det er hvordan de festes til bakken. Teslaen føles så brutal fordi man ikke trenger å vente på dreiemomentet og ikke trenger å forholde seg til gir. Dessuten er dreiemomentet tilgjengelig over et temmelig bra spekter.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.