Anbefalte innlegg

sølvgrå bil med svarte felger med kromkant er så perfekt som det KAN bli!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

sølvgrå bil med svarte felger med kromkant er så perfekt som det KAN bli!

Ja jeg begynner å like dette svært godt.. hmm hvor mye må jeg ut med for 20" med noen virkelig gode dekk tro : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja jeg begynner å like dette svært godt.. hmm hvor mye må jeg ut med for 20" med noen virkelig gode dekk tro : klø :

En kompis gav 21 ca for 20" med 235/30-20. Husker ikke dekkmerke.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

En kompis gav 21 ca for 20" med 235/30-20. Husker ikke dekkmerke.

 

Sikkert Nankook, og nå fås de også i 225/30 20, som før kun var forbeholdt BF Goodrich.

 

Pris på 20 tommere avhenger nesten kun av hvordan felg man skal ha. Dette fordi 20 toms felg kan koste 1.500 kr/stk eller 15.000 kr pr stk, dvs en viss differanse. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

LOOOL! 40K? Like mye som bilen min har kostet med det :rolleye:

 

Nice car :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeppers da har jeg fått montert ic og fangern passet jo selfølgelig ikke lenger.. så det bli en stor modd for å få dette til å passe.. Måtte fjerne kurvelys og greier. men skal se om det går ann og mekke noe til.. skal legge ut flere bilder av prosjektet :)

fangertilpassing.jpg

Ic2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hengt opp IC`n i ståltråd? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har du hengt opp IC`n i ståltråd? : klø :

JA Tom hehe neida.. dette bilde var fra montering.. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

menne.. hva gjør du med frontfangeren da? Spent på resultat her nuh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

JA Tom hehe neida.. dette bilde var fra montering.. :)

 

Hehe,ok. ;)

Vil gjerne så åssen du festet IC`n,skal gjøre dette selv etterhvert og da hadde det vært fint å sett ca slik du har gjort det. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble utrolig tøft!

Nydelig bil og skikkelig bra jobb du har gjort ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette ble utrolig tøft!

Nydelig bil og skikkelig bra jobb du har gjort ;)

Tusen takk Espen det var koslig å høre.. jeg kan jo fortelle deg at alt som blir gjort er kunn på erfaring fra nettopp dette forum.. masse spørring og graving.. så skylder jo en stor takk til alle her inne som har hjulpet meg til det det snart skal bli.. en helt grei sprek bil.. nok for meg iverfall hehe.

 

Tom Are: jeg skal ta bilder og legge ut.. nå holder jeg på og lage braketter til ekstra lysene.. jeg må bare ha di.. så nå får jeg di lenger ut enn slik det var i den nye fangern.. jeg håper at fangern ikke minster all for mye av sitt utseende men jeg må jo prøve..

Men kan si at forløbig så er ic festet i slike metalbånd med masse hull i.. slik at den kan vri seg med motor hvis det skulle forekomme. Mulig at mange ville be meg å sveise den fast men sorry det har jeg ikke peiling på.. men så lenge den sitter bra så er det greit for meg. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tusen takk Espen det var koslig å høre.. jeg kan jo fortelle deg at alt som blir gjort er kunn på erfaring fra nettopp dette forum.. masse spørring og graving.. så skylder jo en stor takk til alle her inne som har hjulpet meg til det det snart skal bli.. en helt grei sprek bil.. nok for meg iverfall hehe.

 

Tom Are: jeg skal ta bilder og legge ut.. nå holder jeg på og lage braketter til ekstra lysene.. jeg må bare ha di.. så nå får jeg di lenger ut enn slik det var i den nye fangern.. jeg håper at fangern ikke minster all for mye av sitt utseende men jeg må jo prøve..

Men kan si at forløbig så er ic festet i slike metalbånd med masse hull i.. slik at den kan vri seg med motor hvis det skulle forekomme. Mulig at mange ville be meg å sveise den fast men sorry det har jeg ikke peiling på.. men så lenge den sitter bra så er det greit for meg. :)

 

 

 

Metalbånd med masse hull i er vel det som kalles "patentbånd", tenker jeg.. Tror da det funker bra nok :)

Ordntli fin bil du får deg ihvertfall :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt stille på denne fronten nå eller?

 

Har du noen dato for når bilen er ferdig? Får vi vite hva bilen + alle de ekstra delene og arbeidet har kostet totalt? ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blitt stille på denne fronten nå eller?

 

Har du noen dato for når bilen er ferdig? Får vi vite hva bilen + alle de ekstra delene og arbeidet har kostet totalt? ;)

Joa det tar litt tid, jobber en god del overtid for å få råd til alt ;) . Skal legge ut komplett oversikt over hva som er gjort og hva det har kostet.

Bilen blir vel ferdig til våren iverfall.. driver å undersøker om muligheten med luftfjering :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joa det tar litt tid, jobber en god del overtid for å få råd til alt ;) . Skal legge ut komplett oversikt over hva som er gjort og hva det har kostet.

Bilen blir vel ferdig til våren iverfall.. driver å undersøker om muligheten med luftfjering :)

 

Luft er enkelt.. Finn en A8 og jekk den opp.. Ta hjul og understell av bilen. Jekk den ned på paller, og stikk av så fort du bare kan.

 

Steg 2 blir å montere tjuvgodset på egen bil ^^

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Luft er enkelt.. Finn en A8 og jekk den opp.. Ta hjul og understell av bilen. Jekk den ned på paller, og stikk av så fort du bare kan.

 

Steg 2 blir å montere tjuvgodset på egen bil ^^

Hahaha ja hørtes jo greit ut.. MEN vi stjeler ikke fra hverandre vøttu ;)

nææ har sett litt på di kitta som VW consult selger : smil : Koster flesk og er jo ikke helt godkjennt engang, men det hadde vært drømmen kan du si.. om sommern så er man lav og om vintern kan jo bare heise bilen litt så man slipper å brøyte ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hahaha ja hørtes jo greit ut.. MEN vi stjeler ikke fra hverandre vøttu ;)

nææ har sett litt på di kitta som VW consult selger : smil : Koster flesk og er jo ikke helt godkjennt engang, men det hadde vært drømmen kan du si.. om sommern så er man lav og om vintern kan jo bare heise bilen litt så man slipper å brøyte ;)

 

Var så absolutt ikke ment seriøst :) Stjeling er fyfy. Kan jo hende du hadde en A8 stående selv da vettu, som du ikke brukte (nå kan jeg se at det ville gjort behovet for din andre bil noe mindre i utgangspunktet, men men). Eller kanskje du finner en A8 hos huggern som du får ta deler fra? :P

 

Mulighetene er mange.

 

Det enkleste er vel å kjøpe et kit ja.. Men å få godkjent noe slikt her jeg bor er umulig. Dem er utrolig strenge, og blant annet streamer i frontruta (som noen her påstår er lovlig innen en viss størrelse) er totalt udiskutabelt og ulovlig.. Snakker man med noen på biltilsynet i en annen by er det helt greit.. :/ Dem gikk faktisk så langt som å si at hvis dem ville, kunne dem bøtelegge meg for NAF / parkeringslappe i frontruta, eventuelt Autopas bokser til bomstasjoner er ulovlig i frontruta. Men dem skulle være snill å la det være.. Hallo!?

 

Det er i alle fall helt klart at jeg må til en annen by for å få godkjent senkesett og andre ting på bilen min etterhvert som dette blir kjøpt inn.

 

Lykke til med luftprosjektet, og nok en gang.. Utrolig stilit bil :)

 

PS: Tror ikke jeg skal ha den Rieger stylinga på bilen min lell, da jeg har funnet et annet kit i purin som muligens ser litt mer anonymt og bedre ut. Ikke helt bestemt meg enda.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tenke å oppdatere litt her da.. har ikke gjort så mye med motor siden det er vinter og lite penger, men takke være mega hyggelige priser fra Espen på VWCarConsult så blir det et bra stereo prosjekt.

Skal legge ut bilder av montering osv når jeg begynner å installere.

Her er noe av det som skal inn :)

F545.JPG

forsterker.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

MRD-M605

DIGITAL MONO POWER AMPLIFIER

 

 

 

 

 

 

 

 

[Power Features]

• Amplifier Link (Model 2005)

• Phase Selector

• Speaker Input (RCA conversion)

• RCA Pre-out

• Independent Variable Crossover

Dette er MRD-M605

DIGITAL MONO POWER AMPLIFIER

 

• Bass EQ (45Hz, +15dB)

• Subsonic Filter (OFF / 15Hz / 30Hz)

• Over Current Protection

• High Temperatur Protection

• STAR Circuit

• Digital Control Center Display

• Discrete Pre-amp Stage

• DC-DC PWM Power Supply

• MOS-FET Output & Power Supply Transistor

 

[Power Specifications]

• Weight 3.9 kg

• Dimensions 290 x 60 x 228 mm

• 250W x 1 RMS (4ohm, 12.0V, 1% THD+N)

• 400W x 1 RMS (2ohm, 12.0V, 1% THD+N)

• 400W x 1 RMS (4ohm, 14.4V, 1% THD+N)

• 600W x 1 RMS (2ohm, 14.4V, 1% THD+N)

• Max. 1.000W x 1

• Frequency Response 20Hz-200Hz (0, -1dB)

• S/N Ratio 90dBA

 

----------------------------------------------------------------

 

Og det øverste bilde er en

 

ALPINE V12 AccuClass-D-serien Forsterkere

 

V12 AccuClass-D-serien Stor kraft, omfattende kontroll — dette er de mest avanserte digitale forsterkerne på markedet. Accu Class-D-forsterkere bringer digital drift flere viktige skritt videre. I motsetning til på andre klasse-D-forsterkere, forsterker effekttrinnet det digitale signalet direkte. Og disse forsterkerne har innebygde, skreddersydde DSPprosessorer, noe som gir hiddenstyrt, digital kontroll over lyd og drift.

 

 

V12 Power Amplifiers

 

Full power and performance with maximum flexibility The all-new V12 series power amplifiers have been revamped to deliver even greater levels of power, and have been redesigned with greater versatility—for use in virtually any system configuration.

[Power Features]

• Bass EQ (45Hz, +16dB for CH3/4)

• Multimode Capability (CH3/4)

• MOS-FET Power Supply Transistor

• BI-POLAR Output Transistor

• Amplifier Link (Model 2005)

• Phase Selector

• Speaker Input (RCA conversion)

• RCA Pre-out

• Independent Variable Crossover

• Over Current Protection

• High Temperatur Protection

• STAR Circuit

• Digital Control Center Display

• Discrete Pre-amp Stage

• DC-DC PWM Power Supply

• MOS-FET Output & Power Supply Transistor

 

[Power Specifications]

• Weight 5.6 kg

• Dimensions 420 x 60 x 228 mm

• Frequency Response 20Hz-20kHz (0, -1dB)

• Input Sensitivity 0.2-4V (at 10k ohm)

• S/N Ratio 96dBA

• 500W x 1 Bridge (4ohm, 14.4V, 0.3% THD, CH3/4)

• 125W x 1 Bridge (4ohm, 14.4V, 0.3% THD, CH1/2)

• 100W x 4 RMS (4ohm, 12.0V, 0.08% THD)

• 125W x 4 RMS (4ohm, 14.4V, 0.08% THD)

• Max. 225W x 4

 

Har 2 Frontsett av typen SPX-177R 6,5" som jeg har satt inn i alle 4

dørene, det er så herlig at det er custom fit. Mener at det passer orginalt slik at jeg ikke trenger å lage masse hull i dørtrekket osv. Me like : smil :

Subben er av type:SWX-1242D

 

[subwoofer Type-X Features]

• Designed and Engineered in the USA

• Hidden Screw Gasket

• Gold Plated Insert Terminal Block with VC Connection Jumpers

• One-Sided Terminal Layout

• Massive Triple Stacked Strontium Magnets

• FEA Optimized High Excursion Injected Santoprene® Multi-Roll Surround

• FEA Optimized Mirrored Progressive Nomex® Spiders with Integrated Tinsel Leads

• FEA Optimized CRC T-Drive Motor Structure with Copper Shorting Sleeve & Heat Transfer Technology

• Multi-Stage Ventilation System (Dual Flare Pole, Spider Plateau & Frame Leg Venting, Cone/VC Junction Venting)

• Integrated Spider Landing and Heat Transfer Plate

• Dual Voice Coil Design, 4-Layer 220°C High Temp Wire with Inner/Outer Winding on Twin-Wall Brass Former

• Custom Cast Aluminum Frame

• Carbon Fiber/Aluminum Honeycomb Parabolic Cone

• Frequency Response: 20Hz – 500Hz

• RMS Power 1000W

• Peak Power 3000W

 

Glemte jeg å si at jeg er en Fan av Alpine?? hehe

spx-177r.jpg

swx-1242d.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Etter en lang vinter og masse små justeringer av det ene og det andre har ting sakte begynt å skje.. her har jeg fått tilpasset fangern etter IC.. dette var jammen ikke lett.. siden det er såpass store rør og den bygger en del ut.

Det gikk på bekostning av fangern, dvs. måtte fjerne en del plastikk hehe. kurvelys kommer på baksiden av netting.

 

Det er org. lyktene som er på dette bilde siden jeg ikke var helt fornøyd med resultatet av lysmengden og fargen på Angel Eyes.. di var svake og pissegule av farge : eek :

DSCF0135copy.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her er jeg igang med å modde di nye hovedlyktene mine. Det som er gjort er å åpne lykta og fjerne alle di (Totalt 20 pærene) som var av typen T5 1,2W. Byttet alle disse med dioder fra Dioder.no. Fikk rabatt siden jeg skulle ha så mange.

DSCF0185.JPG

DSCF0192.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg måtte også ha på motstand siden jeg har slik Auto Check greier på bilen (sier i fra hvis en pære ryker). For hvis jeg ikke hadde puttet på slike så ville det bare blinket som Walker Texas Ranger ;) . Det er bilde av motstanden over her.

Så var det bare og finne fram lodde bolt og sette i gang med noe jegikke har så mye greie på heeh.. men fikk det til. Som Thomas (Lokal lag leder i Vestfold) en gang sa: bedre å gjøre ting orntlig når man først skal gjøre det... Helt sant det ;)

DSCF0190.JPG

DSCF0198.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så må jeg bare legge ut dagens verktøy fra Biltema hehe. Denne avbitern/avskreller har vært helt fantastisk med tanke på muligheter og pris.

DSCF0201.JPG

DSCF0211.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.