Prosjekt: En garasje blir til

Anbefalte innlegg

Brukte dere kun disse her da dere festet garasjen til muren??

Er ekspansjonsplugger som utvider seg da en skrur en skrue i de.. Får også spiker plugger... De som jeg brukte før i forbindelse med arbeid kalte vi bare tp plugger...

Personligt ville jeg nok brukt litt kraftigere materiell til å feste bånnsvillå....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte dere kun disse her da dere festet garasjen til muren??

Er ekspansjonsplugger som utvider seg da en skrur en skrue i de.. Får også spiker plugger... De som jeg brukte før i forbindelse med arbeid kalte vi bare tp plugger...

Personligt ville jeg nok brukt litt kraftigere materiell til å feste bånnsvillå....

 

Har brukt disse også en del spiker med litt størrelse på

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom en tur idag og skuet verket (og sjekket hvor mange einsere det går inn her;)

 

Det ser absolutt bra ut til å være amatører som lager det.

I tillegg skal jeg sponse varmekabler fra Nexans : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg var innom en tur idag og skuet verket (og sjekket hvor mange einsere det går inn her;)

 

Det ser absolutt bra ut til å være amatører som lager det.

I tillegg skal jeg sponse varmekabler fra Nexans : vinke :

 

: rock : WWWEEEEEEEEeeeeee..... vi glæær oss

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte dere kun disse her da dere festet garasjen til muren??

Er ekspansjonsplugger som utvider seg da en skrur en skrue i de.. Får også spiker plugger... De som jeg brukte før i forbindelse med arbeid kalte vi bare tp plugger...

Personligt ville jeg nok brukt litt kraftigere materiell til å feste bånnsvillå....

 

 

Egentlig skulle det ha vert støpt en murkrone på toppen av leca muren i en tykkelse av min 5 cm for så å feste svilla med spikerplugg eller ekspansjons bolter. men etterom det ikke er noen krone der så er det egentlig ingenting annet enn di røde pluggene han har brukt som sitter i ren leca blokk. heter laca forankringsplugg tror jeg! har han brukt nok av disse så flytter ikke dette på seg!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skulle det ha vert støpt en murkrone på toppen av leca muren i en tykkelse av min 5 cm for så å feste svilla med spikerplugg eller ekspansjons bolter. men etterom det ikke er noen krone der så er det egentlig ingenting annet enn di røde pluggene han har brukt som sitter i ren leca blokk. heter laca forankringsplugg tror jeg! har han brukt nok av disse så flytter ikke dette på seg!

 

såg det etter på... leca suge ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Egentlig skulle det ha vert støpt en murkrone på toppen av leca muren i en tykkelse av min 5 cm for så å feste svilla med spikerplugg eller ekspansjons bolter. men etterom det ikke er noen krone der så er det egentlig ingenting annet enn di røde pluggene han har brukt som sitter i ren leca blokk. heter laca forankringsplugg tror jeg! har han brukt nok av disse så flytter ikke dette på seg!

 

Det stemmer, tror nok dette skal holde. det er en forankringsplugg nesten hver 60cm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi fått slengt papp på en langvegg og fått opp resten av takstolene. nå begynner vi snart å legge panel på ytterveggene. Bilder kommer, men nå må jeg på jobb. noe skal jo detta finansieres med også...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Blir supert dette....

 

jeg skal ha garasje selv , men orker ikke begynne og bygge selv, kjøper et bygge sett

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kabel til deg.

6,2kw burde holde lunk i både stussen din og Corradoen :P

varmekabel.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

COOOOOOOOOOL! : rock :

Hvor å når kan den hentes?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

tid for en liten åppdæit.

Nå begynner det å ligne konturer av en garasje her.

Har kommet bittelitt lenger enn det bildene viser, men det regner så jeg gidder ikke gå ut å ta nye.

HPIM4823.JPG

HPIM4824.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har jeg kabel til deg.

6,2kw burde holde lunk i både stussen din og Corradoen :P

 

 

Godt å se at noen bruker skikkelig kabel!!! er så mye lugubne varmekabler på markedet nå at...

 

men 6,2kw kan vel ikke stemme?? spesial-tiplasset... den største til nexans mener jeg er på 2700w, ikke 3100 som disse eventuelt må være?

EDIT: Beklager! så først nå at det var en 1-leder kabel! My BAD...

 

Robin! husk jordfeilbryter i buskjettet og da ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Godt å se at noen bruker skikkelig kabel!!! er så mye lugubne varmekabler på markedet nå at...

 

men 6,2kw kan vel ikke stemme?? spesial-tiplasset... den største til nexans mener jeg er på 2700w, ikke 3100 som disse eventuelt må være?

EDIT: Beklager! så først nå at det var en 1-leder kabel! My BAD...

 

Robin! husk jordfeilbryter i buskjettet og da ;)

 

Kun det beste er godt for VAG vettu :D

 

Jeg driver akkurat å innstalerer en ultralydsveisemaskin til varmekablene våre og da regner vi med å lage 2 leder opptil 3-3,5kw.

Disse kablene til Robin er dobbeltsjekka for feil men det er allikevel greit med jordfeilbryter.....kiler så rart når jeg vasker bilen

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kun det beste er godt for VAG vettu :D

 

Jeg driver akkurat å innstalerer en ultralydsveisemaskin til varmekablene våre og da regner vi med å lage 2 leder opptil 3-3,5kw.

Disse kablene til Robin er dobbeltsjekka for feil men det er allikevel greit med jordfeilbryter.....kiler så rart når jeg vasker bilen

 

det er iallefall greit siden det er krav om jordfeilbryter...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt off topic men! Strøm må man ha!!, skal det bli noe skikkelig garasje!

 

Ja det er krav til jordfeilbryter, og egen jord-elektrode til frittstående bygg...

Jordspyd er godt nok, men ikke prøv med noe kobber-rør, det er det folk som har prøvd før, og måtte nok ty til spydet ja...

Legg gjerne en Kobber-weld (25mm2 uisolert) i en ring rundt garasjen før du fyller inntil lecaen, og la BEGGE endene av denne stikke opp der du vil ha sikringskapet ditt, for sikringer må du jo ha, et par 2-fas og minst en 3-fas.

 

jeg ville anbefalt en 3x25A sikring, kanskje større, hvis du har tenkt å bruke STORE sveiseapparater. Dog er det ikke sikkert du har 3-fas i huset i det hele tatt, men legg iallefall kabel ut til garasjen beregnet for det, så slipper du angre, om du noen ganr får 3-fas.

 

Må jo hjelpe robin litt her... Er jo det forumet er for.

 

PS: John-Arne, jobber du på nexans? artig! vi bruker bare nexans vi, beste kabelen, dog den med alukappe kan være noe vrien å legge i kulda. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kablene i hus! freebee fra Nexans og øverby køståm. thænk jou! :tilber:

Jo det blir sikringsskap og strøm i massevis i garasjen. blir nok 1stk 3fas ja. Ellers, i dette prosjektet er jeg minst redd for det elektriske, da svigers har vært elektriker i over 30år. Men plukker opp alle tips jeg får her, å det begynner å bli noen. Nå skal vi ikke gjøre noe særlig før fræddan. Panelen som er på vegga nå er bare satt opp, mangler en del spiker, men det har jeg ikke tenkt å ta for hånd, da jeg venter på en spikerpistol som er rett rundt hjørnet. Også blir det en del finsaging, tilpassninger og litt retting. vi er litt stolte av arbeidet vårt sålangt. Tross alt ikke hver dag, man bygger noe sånt. For min del hvertfal, som ikke har tatt i en hammer før omtrent

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal male gulvet så ikke oljesøl osv. trekker ned i betongen, men det jeg har mest lyst på er epoxymaling. Men det er dyrt. Som det ser ut nå, må jeg bruke vanlig gulvmaling. Noen som vet hvor det blir solgt epoxy? Har vi i klubben noen raaaabatter på et sted som selger det? er det noen her som kan skaffe noe billig? : klø : vil ha

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

PS: John-Arne, jobber du på nexans? artig! vi bruker bare nexans vi, beste kabelen, dog den med alukappe kan være noe vrien å legge i kulda. ;)

 

Et tjuvtriks er å stikke kabelen i 230'n, slik at den blir varm

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var kablene i hus! freebee fra Nexans og øverby køståm. thænk jou! :tilber:

 

Levert og inspisert av Polardego Transport & Lommelyktutleie...

 

Blir bra dette her Robin... : vinke :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg skal male gulvet så ikke oljesøl osv. trekker ned i betongen, men det jeg har mest lyst på er epoxymaling. Men det er dyrt. Som det ser ut nå, må jeg bruke vanlig gulvmaling. Noen som vet hvor det blir solgt epoxy? Har vi i klubben noen raaaabatter på et sted som selger det? er det noen her som kan skaffe noe billig? : klø : vil ha

Biltema selger faktisk epoxy ;) til rundt 800 for 10L

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må gulvet være helt rent for og legge epoxy, eller kan det være brukt noen år først?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må gulvet være helt rent for og legge epoxy, eller kan det være brukt noen år først?

Når vi la i verkstedet var det på ett minst 30 år gammelt betong gulv.

Lønner seg å vaske/støvsuge godt før du legger på primeren

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

viste ikke at biltema selger dette, men det løste seg i dag likevel. Fikk tak i epoxy av en svigers kjenner til halvpris :)

Fikk gjort litt i dag også. slenger opp bilder i kveld...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.