Agder: Verkstedet til sørlandsgutta

Anbefalte innlegg

Legger også ut par bilder av motoren til Geir. Flott bygget. Gleder meg til å se denne svive snart.

6.jpg

5 (450 x 337).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han naboen din har nok sluppet billig unna han..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Han naboen din har nok sluppet billig unna han..

 

å ? var det skikkelig ille der inne ?? :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang biler fra rudskogen:)

kjørte til drammen søndag og hentet en dele bil!

så veldig mange flotte men saule pytt biler hehe!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ser vi endelig litt lys i tunnelen når det gjelder bilen til Jan Ove. Etter tre turer til NBS på 14 dager så er maskinen endelig på plass og halveis montert i bilen.

Bilde av Jan Ove mens han skrur på eksosmanifoilden.

13.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det skjedde mye på verkstedet idag. Golf 1 prosjektet mitt måtte jeg dessverre gi opp grunnet for mange prosjektet på gang. Fikk demontert hele bilen og leverte karosseriet til høgging. Utrolig trist å se den bilen forsvinne etter å ha eid den i over 3 år. Jetta ble idag levert til lakkering hos Custom Cars i Lillesand. (sjekk http://www.customcars.no. Dette er utrolig flinke gutter som har til nå bygd flere av norges råeste biler. De fikser jetta hel, dvs pusser og lakkerer den.

 

Noen bilder fra idag:

12.jpg

13.jpg

14.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Terje og Svein Ingvar i herlig positur: smil :

 

Det blir gøy å se hvordan bilen blir!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig nok så var det faktisk sol her på Sørlandet idag. Da gjaldt det bare å kjøre ut go`bilen og gi den en god vask. Noen bilder ble det også :)

1 (450 x 337).jpg

2.jpg

3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tok meg en liten tur til Lillesand før jobb idag. Gutta var allerede godt igang med bilen. Alt av rust er allerede fjernet og de begynner å klargjøre bilen til lakkering i løpet av neste uke :).

Noen bilder:

18.jpg

19.jpg

20.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og den siste for idag:

21.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser jo lovende ut det der, hvis du vet hva jeg mener ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HURRA! Da er jetta tilbake etter lakkering. Den ble nydelig. Bilder kommer snart :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oooh, gleder meg til å se bilder av den :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke helt huske om du har skrevet noe om farge valget, men kjenner jeg deg rett blir det vell neppe original fargen... Custom greier tipper jeg ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå kan jeg ikke helt huske om du har skrevet noe om farge valget, men kjenner jeg deg rett blir det vell neppe original fargen... Custom greier tipper jeg ;)

 

He,he... Der må jeg nok skuffe deg dessverre. Denne gang valgte jeg å gå for original farge, Tornado rød. Synes at den passet fint på denne bilen.

 

En litt dårlig bilde av bilen, men det kommer flere etterhvert :) :

22.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tornado rød er en lekker farge, og passer utmerket på en Jetta 2! :tilber:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det på tide å vekke liv i denne tråden. Etter en lang pause så begynte vi å jobbe med jetta igjen. Bilen står fremdeles på jobben min. Idag så fikk vi vasket golvet i bilen og det er klart til å males med rustbeskyttelse. Når vi er ferdige med det så skal det legges ny lyddemping i hele bilen. Fikk god hjelp av Eivinn, kollega på jobben, idag. Noen bilder:

golvet.jpg

golvet1.jpg

bagasjerommet.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Handelen må gå sin gang. Handlet meg en utrolig pen eksemplar av Golf II. En eiers bil som er gått KUN 80.000 km. Alltid stått i garasje. Strøken interiør. Kun en liten bulk på høyre forskjerm. Har ikke tatt noen egne bilder enda. Legger ut par bilder fra salgsannonsen,

salgsbilde1.jpg

salgsbilde.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Uvanlig å finne såpass pene 2'ere ja.. Da ha liksom ramlet litt av karusellen i forhold til einseren..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er golfen plassert trygt i garasjen. Det var en herlig følelse å kjøre denne bilen. Det føltes som at bilen var helt ny selv om den allerede har rundet 21 år. Tectyl behandlet annet hvert år... Det var heller ingen synlig slitasje på interiøret. Bilen blir stående i garasjen til jeg finner ut hva jeg skal gjøre med den. Tanken er å kjøre old school style hele veien. Et par dårlige bilder fra garasjen:

garasje1.jpg

garasje2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Oioi, gratulerer så mye med en flott 2'er. Er, som det blir nevnt av noen, sjelden å finne såppas fine eksemplarer. Omtrent unntaksvis. Er jo nesten for galt å ikke gjøre noe gøy med en slik bil. Hadde vært utrolig kult om det på fine søndager hadde rullet en strøken old school'toer med små fangere og noen feite dassruller i Kristiansand:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må bare si at jeg synes det er tøft å ikke gjøre noe med bilen.. Ha den 95-100% original..

Eneste er noen old-school-alu-felger.. Det tror jeg kunne gjort seg..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.