Agder: Verkstedet til sørlandsgutta

Anbefalte innlegg

Da har jeg tenkt litt hva jeg skal gjøre med golfen. Planen er å kjøre litt"retro" på denne. Har handlet megt Gotti felger og sorte klarglasslykter med jernkors foran fra Håkon Sandberg. Har også liggende sorte og røde baklykter. Senkesett og emblemfrigrill er også bestilt. Tror at dette blir det eneste som jeg gjør med bilen utvendig. Legger ved bilde av go felgene... Takk for handelen Håkon.

gotti felger.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da har delene begynt å komme i hus, senkesett, lykter og grillen. Gikk for et rimelig senkesett fra Autospar 60/40 for denne gang. Noe grommere og helst justerbart kommer nok etterhvert. Begynte å demontere smått på bilen foran. Har planer om å vaske i alle kroker som finnes. Noen tips på hva jeg bør bruke til å vaske med? Har tidligere fått tips om å bruke diesel og kost. Noen erfaringer med dette?

Noen bilder fra idag:

senkesett.jpg

motorrommet.jpg

dashbord.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg ville heller brukt en god avfetting enn diesel. Lettere å vaske vekk avfettingen, dieselen er en olje, og vil lage en hinne. Bruk f.eks. Statoil sin Autorens eller Esso sin Sabilex.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

velkommen til gamleskulen zeljko :) Pen toer det der..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

velkommen til gamleskulen zeljko :) Pen toer det der..

 

Takk for det.

Fikk puslet litt med bilen idag også. Fortsatte å demontere den. Blir mer og mer overasket hvor bra stand bilen er i. Dette er bare gøy. Begynte å pusse litt på felgene som jeg kjøpte av Håkon. Smørte de med malingfjerner for å få av klarlakken. Fortsetter med disse mer til uka.

Noen bilder fra idag:

bakparten.jpg

bagasje.jpg

felger pussing.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble litt pussing av felger idag også. Fikk endelig fjernet all klarlakken. Gikk over den ene felgen med 800mm,1000mm og 1200mm våtpappir. Begynner å ligne noe nå, men det er laaaaang vei igjen.

felger pussing 16.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Igår brukte jeg faktisk litt tid på Jetta. Fikk malt golvet og bagasjerommet ferdig med rustbeskyttelse. Regner med å dempe bilen ferdig i løpet av uka. Fikk også prøvd lyktene som jeg bestilte. Blir bra dette.

Noen bilder:

ferdigmalt gulv.jpg

ferdigmalt trunk.jpg

baklykt.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fikk også hjelp av en kollega på jobben til å bygge en ganske stoooooor kasse til en Kicker L5 15" element. Har planer å bruke denne i en dB bil som jeg holder på med.

Tok noen bilder av dette også:

bygging av kasse.jpg

bygging av kasse1.jpg

kicker L5.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og hvis alt går etter planen skal jeg være med og hjelpe gutta på Custom Cars med å få noe lyd i denne bilen: :)

Tro kopi av bilen fra filmen "Gone in 60 seconds".

Gleder meg masse...

elanor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble det en tur til Custom Cars i dag. Skal legge ut noen bilder etter hvert.

Fikk jobbet litt med Jettaen i dag. Den fikk en god, lenge ettelengtet vask. Har også begynt å dempe bilen.

vasket jetta.jpg

demping.jpg

demping1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da fikk jeg montert litt mer på bilen. Listene på døra, begge baklykter og originale speil er på plass. Valgte å bruke originale speil istedet for "dråpe" speil som fulgte med bilen. Fikk også bestilt nytt bredding som kommer til uka. Håper også å få bilen senket i løpet av de nærmeste dagene...

jetta bak.jpg

jetta side.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Breddingen kom i posten idag. Klarte ikke å holde meg lenge og prøvemonterte på den ene siden. Blir knall dette. :)

bredding.jpg

bredding1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom tråd!

 

Og hvis alt går etter planen skal jeg være med og hjelpe gutta på Custom Cars med å få noe lyd i denne bilen: :)

Tro kopi av bilen fra filmen "Gone in 60 seconds".

Gleder meg masse...

 

Hold oss oppdatert om denne er du snill : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Morsom tråd!

 

 

 

Hold oss oppdatert om denne er du snill : smil :

 

Det skal jeg gjøre.

Var en tur til Lillesand i forrige uke. Bilen er nå dempet ferdig og klar til strekkieng av kabler. Planen her er å bruke KUN Alpine utstyr. Tror at bilen blir ferdig grunnet i dag og at jeg skal en tur dit i neste uke og beggyne med kabling. Noen bilder fra forrige uke...

cc.jpg

cc1.jpg

cc2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det kom en pakke i posten i dag :) . Nye foringer til Golfen. Tusen takk for handelen Gry.

foringer1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var en fin Cab!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nydelig cab! Ser fram til resultatet av Jettaen også, skikkelig lovende :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble noen timer i garasjen i dag også. Jobbet litt på golfen denne gang. Grunnet mye rust i traversen, gikk bilen ikke gjennom EU. Skaffet meg ny brukt travers. Denne ble sandblåst og lakkert opp på nytt. Noen bilder fra idag...

golffront.jpg

golfdrivaksel.jpg

gammeltravers.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen bilder til. Trenger nytt motor feste som vist på det siste bildet... Noen som har???

nytravers.jpg

motor.jpg

motorfeste.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde noen timer til overs i går. Brukte dem i garasjen på golfen. Fikk endelig montert traversen,motorfeste og lenkearmer. Fikk byttet de fleste foringer over til røde poly foringer. Blir nok noen timer med mekking i dag også. Må utnyte tiden før ungen kommer. 1 uke igjen til hun har termin : eek :

Bilder fra i går:

travers.jpg

motorfeste.jpg

lenkearm.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble en efektiv dag i går også. Byttet resten av foringer som jeg klarte å presse ut selv. Foringer til bakaksling skal jeg bytte ut på et verksted ved EU godkjening. Nye dempere og senkefjærer ble montert. Nye klosser, skyver og endeledd er også på plass. Fikk startet bilen for første gang etter noen måneder i garasjen. Den startet på første forsøk. Synes at den ble passe lav. Skal også handle Gti leppe foran. Håper å få montert gillen og lyktene i dag.

Par bilder av bilen i solen:

golf2foran.jpg

golf2bak.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da er grillen og lyktene på plass. Ny leppe er også bestilt. Nå må jeg bare få bilen til å svive bra etter problemer med en vakumslange :(

grill.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.