Agder: Verkstedet til sørlandsgutta

Anbefalte innlegg

Ser veldig bra ut! : ja :

 

Kul front Keko :)

 

Takk for det. Er kjempe fornøyd selv. Har fått bilen til å svive 100% nå. Får ikke gjørt mye mer med bilen til jeg får resten av delene. Skal fokusere på Gotti felgene i noen dager fremover. Mange timer med pussing som gjenstår.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir kjempebra.. er svak for pene pre 88 golfer selv.. personlig er jeg mer fan av den originale grillen med merke og lakkert kromlist på, men det er smakssak.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dette blir kjempebra.. er svak for pene pre 88 golfer selv.. personlig er jeg mer fan av den originale grillen med merke og lakkert kromlist på, men det er smakssak.

 

Brukte selv litt tid til å venne meg til fronten. Har en strøken original grill liggende med kromlist. For se hvilken av disse to jeg ender med.

Fikk jobbet litt med bilen i dag også. Nye baklykter er på plass. Holder på å sote blinkers foran og på siden. Skal montere disse i løpet av kvelden. Har brukt ca 4 timer på å støvsuge og vaske bilen. Tror ikke at den har blitt rengjort på noen år. Ble 100% nå. Utrolig hvor fin bilen er selv om den er 23 år. Legger ut noen skrytebilder. Flere bilder kommer senere i kveld.

motor.jpg

baklykter.jpg

Interiør.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og siste for denne gang:

bakseter.jpg

hattehylle.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da var det på tide å finne frem Gotti felgene og min gode venn Autosol. Blir mange timer med polering fremover. Gleder meg til å montere disse felgene på Golfen.

gotti.jpg

meg.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag kom Gti leppa i posten. Brukte ikke mange minutter før jeg løp ned til garasjen etter jobb for å montere den på bilen. Ble knall dette. Monterte nye blinkelys i fangeren også. Har tom lakkert skruer til blinkeglass i svart. Detaljer teller :)

Har helt nye hjulbuelister(breddere) liggende. Skal jeg montere disse på bilen? Hva mener folket?

 

Helt ny bakfanger med kromlist ble også bestilt i dag.

leppe.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har helt nye hjulbuelister(breddere) liggende. Skal jeg montere disse på bilen? Hva mener folket?

 

Jeg syns ikke du skal montere disse.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det settet som har vært på jettaen, med kanalsjørt og alt? isåfall synes jeg du skal montere, for du får da en ganske unik bil, men som fortsatt har oldschool-preg. Husker det var en tråd med en blå/lilla gti 16v med små fangere og g60-breddere, og den var utrolig kul. Er det bare breddere, så tror jeg den er finere uten egentlig.

Hvordan er listene på sidene montert? mener å ha lest engang på forumet at de på tidlige varianter bare var limt på, og du kan lett fjerne de uten at du får skruehull. Da hadde du fått veldig cleane sider, om det er et mål.

 

Uansett, flott bil:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg stiller meg hundre prosent bak per og svarer nei :) behold den akkurat slik den er + felger og senk.. det er den verdt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synes også du skal la være å montere, felg og senk er pent på disse!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Siden det er lite respons og noen useriøse kjøpere på salgsannonsen til Jetta, bestemte jeg meg for å sette bilen i stand. Brukte noen timer på bilen i går. Nå er motoren ute og skal overhales. Noen bilder fra i går.

jetta.jpg

jetta1.jpg

jetta3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

... og par bilder fra i dag. Den nye motoren står klar i løpet av uka som kommer. Regner med at denne skal monteres i løpet av neste helg. Har forresten gått vekk fra å bruke bøttestoler i denne bilen og har handlet støkent Gti interiør.

jetta.jpg

jetta1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HURRA! Jetta sviver. Ny motor og girkasse er på plass. Legger noen bilder senere i kveld. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde bilen på min første kjøretur siden jeg fikk den for snart 8 måneder siden. Satt på en stor plast kasse, siden jeg først fikk hentet interiøret i går. Motoren går bra, servoen fungerer og er fin i giring. :)

Har også montert senkesett, nye br.klosser foran, ny dynamo, byttet olje til girkassa og motoren.

Skal bruke dagen i morgen til å polere opp bilen.

Her kommer det de lenge lovet bildene: (PS.se bort fra den fine blå slangen)

Legger også ved bilde av forsetene som jeg hentet i går. Var utrolig heldig at jeg kom over så strøkent interiør for en grei pris.

motor.jpg

senket.jpg

seter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er forresten kjøpt av Thor Inge Hansen her på forumet. Denne kjøpte han tidligere fra Håkon og gutta fra De Aller Værste for par år siden. Skal prøve å finne bilde fra den gang Thor Inge var på besøk hos Håkon og satt inn denne motoren før han kjørte hjemmover igjen. Den har gått 158.000 km.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utrolig. Fant faktisk bilde tilfeldig i tråden til De aller Værste.

Bilde er tatt 22/08/05.

Jeg kjøpte motoren par uker etter, og har faktisk hatt den stående i garasjen siden. Tiden flyr.

motorute (425 x 319).jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det var denne som ble satt inn i JetSet'n min det ja.....

 

Heftig jobbing av Thor Inge & co en lørdagsnatt og motor var byttet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Da ble Jetta polert i dag og flyttet hjem i garasjen. Får vel litt mer tid til å jobbe med den nå.

 

Bilde 1 - ny polert panser

Bilde 2 - ute i solyset

Bilde 3 - kalrt til tauing (fikk ikke hentet prøveskilt på fredag)

polertpanser.jpg

klar til flytting.jpg

klar til flytting1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bilde 4 - to gode venner i garasjen

 

Legger også ved bilde av BH på golfen. Takk for handelen nok en gang Håkon. :)

garasjen.jpg

bh.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Motoren er forresten kjøpt av Thor Inge Hansen her på forumet. Denne kjøpte han tidligere fra Håkon og gutta fra De Aller Værste for par år siden. Skal prøve å finne bilde fra den gang Thor Inge var på besøk hos Håkon og satt inn denne motoren før han kjørte hjemmover igjen. Den har gått 158.000 km.

 

den motoren hadde jeg med meg fra evje faktisk, så monterte vi den i jettaen der borte over natten.. dette er faktisk den motoren som stod i min golf da jeg kjøpte den for 6 år siden :)

 

meget pene biler forresten...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fin den Jetta'n der, kunne tenkt meg denne da ikke min er 100% strøken i lakken. Si ifra om du skal selge i løpet av sommeren, veldig klar for å hive over stashet mitt på denne :)!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Den blir kul den jettan, samme med golfen. Men hvorfor bytta du fra gti motor til forgasser?

 

Stod bilen din på utsida uia idag Espen? Beundra en helt rå Jetta 2 med Scmidth felger og rallye front. Hvis det var din, fantastisk arbeid. Glemte helt at jeg hadde hatt eksamen :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.