Agder: Verkstedet til sørlandsgutta

Anbefalte innlegg

Planen i dag er å rive ut alt interiøret og rense det grundig. Skal også ta en motorvask. Rune W., som også er medlem i klubben, har noen deler liggende til denne bilen som jeg skal ta en kikk på i løpet av dagen.

 

Her er det noen bilder til av stakkaren...

audibak.jpg

inne.jpg

inne1.jpg

motor.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Når du nevnte for meg på telefonen at det var en 91-modell, så trodde jeg det var modellen før denne. Så feil kan man ta...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ble gjort mye med bilen de siste dagene. Nesten all flammelakering er borte. Nytt panser er på plass og bilen er renset invendig. Egentlig trodde jeg at dette blir en bil som jeg kommer til å ha en stund fremover men som alltid ble det endring i planer. En god kompis av meg skal overta bilen. Han går i lære som biloppreter. Stakkaren kjørte rundt i en granada. Etter en kjapp kikk på bilen en kveld lurte han veldig på om hva som skulle til for at jeg selger bilen til han? Vi ble ganske fort enige om prisen og "betingelsene" hvis han kjøper den. Han ble kjempeglad. Han måtte love å ta godt være på bilen og melde seg her i kubben :) . Snart kommer han med eget tråd om bilen her. Denne skal han lakere og fikse helt opp... Stay tuned...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Sitter og grubler på en ting her. Har fått tak i to sett med kule felger til golfen. Det ene settet er Allycat 7x13 og det andre RSL 8x14. Allycat felgene passer rett på bilen mens jeg er litt redd for RSL felgene. Innpress på disse er ET5. Når jeg slipper bilen ned, ser jeg at felgene stikker ut par cm., men rullebanen på dekket er innforbi skjermen. Noen som har erfaring? Hvordan blir det å kjøre med disse? Hva synes dere? Hvilke felger er penest?

Legger ved par bilder av begge sett:

ally1.jpg

rsl.jpg

rsl1.jpg

rsl2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ang penest hadde det vært konge med et bilde av hele bilen, men må si at jeg ble svak for de RSL'ene!

 

Hvordan er det dersom du blir stoppa med hjul som stikker utenfor kantene da? BT er vel ikke veldig glade i det...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veldig forskjellig type felger dette, men for looken til bilen tror jeg Allycat felgene passer best.

 

Mer tidsriktig enn RSL felgene.

 

Ta noen bilder med alle felgene på bilen og av hele bilen som Tor Erik skriver.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du er ikke redd for at hjulbuene går ned i dekkene?

Ville sjekket bakhjulene, og sett om de tok i.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Under garasjerydding i dag klarte jeg å grave frem golfen. Måtte starte den og trille en liten tur i nabolaget. Synes at det er på tide å legge ut noen bilder med de nye felgene. Bilen står i en neddoverbakke og derfor er det litt vanskelig å se hvor lav egentlig den er. Synes at den ble knallfin og ikke minst var den veldig god å kjøre.

golf1.jpg

golf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ser veldig bra ut dette! Gleder meg som en unge til å få på sommersko selv! :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket brä :D

 

Men den trenger mer senk da! Er jo plass til et helt fotball lag i hjulbuen din : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mycket brä :D

 

Men den trenger mer senk da! Er jo plass til et helt fotball lag i hjulbuen din : haha :

 

Takk for det.

Er enig angående senking. Må bare få av leppa foran siden den subber i alt som ligger på veien. Måtte stoppe i bakken hjemme for å feie bort alle småstein pga den. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Pen golf Keko.. Jeg hadde valgt RSL felgene any day.. Allycat felgere er oppbrukt på ca en million gamle manta og corsa fra før av og tilører i mitt syn tidsepoken før din din golf. RSL har Classic looket samtidig som de ser mye freshere ut enn allycat.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Allycat felgene for salg?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er Allycat felgene for salg?

 

Disse er allerede solgt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kanskje på tide å våkne litt liv i denne tråden. Det har skjedd en del i det siste. Har økt bilparken min med par audier. Den ene er 1991 mod Audi 100, C4, sedan og den andre er 1993 mod Audi 100 ,C4, avant. Begge bilene er det 2,3 motor i.

Hvorfor jeg kjøpe disse er et godt spørsmål. Tidligere eiere hadde planer om å levere disse til høggeren grunnet årsavgift. Hadde ikke hjerte til dette og jeg handlet like godt begge. Angret nesten litt når jeg betalte 5 årsavgifter i mars måned.

Begge bilene er i utrolig god stand. Avanten ble EU godkjent for 14 dager siden. Bilen er på grønne skilt, men vurderer å sette baksete i. Det er gratis på denne bilen.

Sedanen skal til Eu kontoll i løpet av neste måned. Regner med at jeg legger begge bilene ut til salgs om ikke så lenge...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvorfor jeg kjøpe disse er et godt spørsmål...

 

Er det nå egentlig det? Høres bare ut som om deg dette her ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ops, I did it again.

Fant en grei passat som sto til salgs på finn.no.Bilen er en 89 mod, 1.8. Den befant seg i Arendal. Endte jaggu meg med å handle denne også.

pas.jpg

pas1.jpg

pas2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du Keko, Ingenting som forundret meg mer enn det :) Er som Per sier. Det høres ut som den Keko jeg kjenner... :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vet du Keko, Ingenting som forundret meg mer enn det :) Er som Per sier. Det høres ut som den Keko jeg kjenner... :D

 

He,he... Det er godt å høre.

Galskapet fortsatte da jeg i går handlet enda en bil. Denne gang ble det en 1998 mod Golf 3 stv. Det sitter en 1,8 motor i denne. Bilder kommer snart.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her kommer det noen bilder av den siste innkjøpte bilen. Tror faktisk at jeg beholder denne bilen en stund. Ellen holder på med lappen nå for tiden, og dette er en grei nybegynner bil for henne...

golf.jpg

golf1.jpg

golf2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og her kommer det noen bilder av den siste innkjøpte bilen. Tror faktisk at jeg beholder denne bilen en stund. Ellen holder på med lappen nå for tiden, og dette er en grei nybegynner bil for henne...

 

Håper ikke Ellen har høydeskrekk : haha :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Brukte fridagen i dag til å pusle litt med passaten. Jekket bilen opp på bukker og begynte fra en kant. Det første var å få denne bilen 100% teknisk. Byttet et par bremserør til bremsene bak. Demonterte bakbremsene og smurte dem ordentlig. Nye br.klosser og skiver skal monteres foran og ny mansjett til styrestaget.

Neste på lista var rusten. Fant et par små rusthull under bilen. Disse skal sveises på søndag. Begynte også å pusse på venstre forskjerm og ved hjulbuen bak. Dette skal forhåpentligvis lakkeres i løpet av neste uke.

Nå blir det en stille og rolig kveld. I morra skal jeg ta meg en tur på treff med luftavkjølte biler, arrangert av Agder VW-club.

rustpassat.jpg

rustpassat1.jpg

rustpassat2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hadde forresten en tur til den lokale høggeren i går. Fant 4 stk 99% strøkne 15" BBS felger med dekk. Disse måtte jeg bare ha. Det fulgte med bolter og originalt verktøy til å ta av senterkoppene.

bbs.jpg

bbs1.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja,ja. Hva skal man si? Plustelig sto det enda en bil i gården min. Denne gang en 16V golf 2,4 dørs med komplett strøkent skinn interiør og mange andre godsaker. Fant denne i vennesla, 3 mil fra der jeg bor. Kjøpte denne sammen med en kompis. Får se hva vi gjør med denne etterhvert. Motoren gikk kjempe godt og det meste fungerer. Det er en del rust under bilen. Tar noen bilder av gliset litt senere i dag.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det noen bilder...

16v.jpg

16v1.jpg

16v2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.