Agder: Verkstedet til sørlandsgutta

Anbefalte innlegg

Fin den Jetta'n der, kunne tenkt meg denne da ikke min er 100% strøken i lakken. Si ifra om du skal selge i løpet av sommeren, veldig klar for å hive over stashet mitt på denne :)!

 

Takk for det. Skal sette bilen sammen først, så ser jeg hva skjer med den etterhvert.

 

Den blir kul den jettan, samme med golfen. Men hvorfor bytta du fra gti motor til forgasser?

 

 

 

Byttet motoren grunnet godkjenning av bilen. Den ble aldri godkjent med Gti motor. Gadd rett og slett ikke å krangle med fjompene som jobber hos Statens biltyverri....

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vel ikke lyst til å selge med den motoren tilbake når du får gti motoren inn ? :) jeg betaler det samme som du gjorde :) trenger den i den golfen den stod originalt i når den nå skal selges :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

du har vel ikke lyst til å selge med den motoren tilbake når du får gti motoren inn ? :) jeg betaler det samme som du gjorde :) trenger den i den golfen den stod originalt i når den nå skal selges :)

 

Det får vi se etterhvert.

 

Da er go`bilen klar til EU-kontroll i morgen :)

eukontroll.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Lykke til, den går sikkert gjennom uten problemer ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GODKJENT!

Fikk først 2 stk toer feiler grunnet sotet blinkelys og mangel på varseltrekant. Takket vår lokale høggeri ble en stk varseltrekant og nye/brukte oransje blinkelys hentet med en gang og montert på bilen. Bilen ble vist med en gang og er 100% :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gratulerer med nydelig bil Keko. Lov at du tar godt vare på denne...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

GODKJENT!

 

Hva var det jeg sa? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

I dag tok jeg turen til Mandal, Sjøsanden, for å delta i det årlige treffet som er i regi av Agder VW klubb for luftavkjølte biler. Prøveskilt ble hentet på fredag og golfen klargjort for turen.

Sola skinte fra en skyfri himmel og det kom masse biler. Her var det mye flott å se på. Favoritten min var faktisk en boble som ble bygd om fra luft-,til vannavkjølt med en Subaru turbo motor. Flott bil.

 

Her er det noen bilder fra treffet:

1.jpg

2.jpg

3.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Utolig gøy å se at det er så mange som tar være på disse bilene.

Noen bilder til:

4.jpg

5.jpg

6.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

og litt flere...

7.jpg

8.jpg

9.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

...og vi fortsetter:

10.jpg

11.jpg

12.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Og de siste.. På det siste bildet kan dere se hvordan det går når en Golf 1 møter elg i 80km i timen. Heldigvis slapp kameraten min Glenn kun unna med en skramme på høyre hånd.

22.jpg

23.jpg

25.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Synd at jeg ikke kunne komme til dette treffet i år, men det er min jobbehelg :(

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

HURRA!!!

Endelig fikk jeg skilt på golfen. Ble litt mekking på den i dag også. Siden dette blir bruksbilen min en stund fremover, og jeg jobber i bilunderholdning bransjen, bestemte jeg meg for å ha litt grom lyd i bilen. Tenkte å bruke kun MTX komponenter. Fikk også byttet eksos på bilen. Nytt Simons eksosanlegg er på plass. Ble fin lyd nå.

 

Noen bilder fra i dag:

skilt.jpg

mtx.jpg

nyeksos.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kikket litt på nettet en kveld og kom over noen, som jeg synes, kule felger. Boltsirkel, inpress og prisen var riktig på disse. På toppen av alt bodde selgeren bare noen få km fra der jeg bor. Bestemte meg for å ta en tur og se på disse felgene. Det viste seg at felgene var sprell nye. Etter noen få minutter bestemte jeg meg for å handle dem.

Monterte dem på bilen i stad og har planer om å kjøre med disse frem til noe annet dukker opp. Litt kjipt at de er 17". Fant fort ut at dette er stort for golf II. Det subber ikke noen steder, men ser stooooort ut.

Bestemte meg også for å fikse noe rust som var ved begge bakvinduene. Tok ut vinduene og pusset bort rusten. Dette skal lakkeres i løpet av uka.

Fikk også montert nye hydrauliske panserløftere. Dette ble sweet. :)

 

Lar bildene tale resten:

felgerdotz.jpg

rustvindu1.jpg

panserløfter.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få ut et bilde av hele bilen med felgene, så får vi litt helhetsintrykk.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Må få ut et bilde av hele bilen med felgene, så får vi litt helhetsintrykk.

 

 

Her kommer det et lite bilde. Skal nok ikke bruke disse felger lenge. Blir for stort på en stakkars liten Golf II.

golffelger.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det et lite bilde. Skal nok ikke bruke disse felger lenge. Blir for stort på en stakkars liten Golf II.

 

Ja, selg de til en japsedrifter eller noe :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Her kommer det et lite bilde. Skal nok ikke bruke disse felger lenge. Blir for stort på en stakkars liten Golf II.

 

Selge felgene til meg?Hvis d passer på golf. mk3

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Selge felgene til meg?Hvis d passer på golf. mk3

 

Sendte deg PM.

 

Grunnet endring i planer er felgene til salgs. Førstemann med kr.6000,- får disse. Både felger og dekk er nye. Kun prøvemontert på bilen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

EXTREME MAKEOVER!!!

 

Fikk reddet en Audi 100 i dag fra grosomt skjebne. Denne skulle leveres til høgging snart.

Stakkars bilen er allerede mishandlet av G-bil, lokal VAG og SKODA forhandler her i byen. De brukte den i en film reklame og lakert flammer på denne. Utrolig synd dette siden bilen er ellers helt strøken. Det er snakk om en 91 modell, 2.0, med 200k på telleren. Etter rask samtale med selgeren og dagliglederen hos G-bil, handlet jeg denne for en billig penge. Planen er å fjerne maling, noe som Tore hos NANO GT AS KRISTIANSAND mener er mulig, eller rett og slett handle nye dører, skjerm og panser. Bilen er så utrolig fin ellers og god å kjøre.

Her er noen dårlige mobil bilder av stakkaren som nå er tatt inn i varmen.

panser.jpg

side1.jpg

side2.jpg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.