Buskerud: gartneriet - vårt nye verksted

Anbefalte innlegg

Bare å jobbe det da, så er det ikke så kaldt;) Inne her er det jo varmt i forhold til ute i hallen, men det er jo bare å kle på seg ;)

 

Gry var i det aktive hjørnet i går og "fikset" sladrespeilet på kvattråååen, men det ble ikke like fiks og funksjonelt som utfallet av jobben med persienna:p Har noe fint lim liggende hjemme vi kan prøve Gry:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg vill tippe jeg tar turen innover på fredags morgenen da jeg har fri den dagen;) så får vi se om jeg får gjort noe,

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mulig jeg tar en tur rundt 9 i morgen kveld, om ikke før...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Gry var i det aktive hjørnet i går og "fikset" sladrespeilet på kvattråååen, men det ble ikke like fiks og funksjonelt som utfallet av jobben med persienna:p Har noe fint lim liggende hjemme vi kan prøve Gry:)

 

For ikke å glemme at jeg faktisk fikk bytta noen gåene sikringer på kjerra... Skikkelig supermekaniker : haha :

Fint om du har noe vidunderlim liggende, Anders, prøver det gjerne :) Nødt til å få opp det speilet snart, bommer jo stadig med lebestiften!! : eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang elefant så kommer det en som er min snart ja.. bare få henta den og 2 stk sveiseapperat:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe, skakke ut med noen motor jeg så;) men kommer jo en dag for det å sikkert:p

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

ang elefant så kommer det en som er min snart ja.. bare få henta den og 2 stk sveiseapperat:)

 

Bare å rope ut hvis du trenger "stor" bil med hengerfeste :rolleye:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal ned i morgen kveld! se om jeg får ut dash og frontrute...fortrinnsvis hel.... : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg skal ned i morgen kveld! se om jeg får ut dash og frontrute...fortrinnsvis hel.... : rolleyes

 

Til frontruta så kan du bruke et litt bredt flatjern til å dytte gummilista på andre siden av kanten.

Start i et av hjørnene i toppen og jobb deg hele veien bort til det andre hjørnet.

Og da skal du få ut ruta veldig lett:)

Jeg strevde fælt med dette når jeg tok ut rutene på Brunella, men når jeg kom inn i teknikken så gikk det veldig fort gitt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Til frontruta så kan du bruke et litt bredt flatjern til å dytte gummilista på andre siden av kanten.

Start i et av hjørnene i toppen og jobb deg hele veien bort til det andre hjørnet.

Og da skal du få ut ruta veldig lett:)

Jeg strevde fælt med dette når jeg tok ut rutene på Brunella, men når jeg kom inn i teknikken så gikk det veldig fort gitt..

 

jeg har to av to hele ut så langt, så vi håper på tre strake! er ikke no problem i utgangspunktet, nei, men er ikke det jeg er mest glad i!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff, må vel ut med disse faens rutene jeg å da, tar ihvertfall 2 av de små siderutene på fredgen;) også kan jeg jo se om jeg får i noen lister på de andre, uten å ta ut ruta? hehe, hvis ikke må jeg ha asistanse tror jeg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

uff, må vel ut med disse faens rutene jeg å da, tar ihvertfall 2 av de små siderutene på fredgen;) også kan jeg jo se om jeg får i noen lister på de andre, uten å ta ut ruta? hehe, hvis ikke må jeg ha asistanse tror jeg

 

Siderutene er ikke noe problem.. Det er gjort på 5min.

Skal du ha inn lister, så MÅ du ut med rutene.. dette er IKKE gjort på 5min.

Jeg var dum nok til å ta ut de listene da jeg tok ut rutene, det skulle jeg -ikke- gjort.

Det tok meg en hel arbeidsdag + en haug såre fingre for å få dem inn igjen..

Tips, bruk WD40 e.l.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg har tatt ut alle listene alt jeg da;) men hadde jo ikke så mye valg da disse skal byttes så, men da får jeg ta med litt anal lube å sjekke om jeg klarer å lure listene inn;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

som sagt - alt går med vold å vaselin...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dersom temaet er å sette inn sprenglister så er det i bunn og grunn like enkelt å ha rutene montert i bilen. Grunnen er at selve vinduslista meget ugjerne blir hengende på vinduet når du skal tvinge inn sprenglista. Spesielt når du kommer til hjørnene blir det mye bannskap. Jeg har gjort dette noen ganger nå (gjør det absolutt ikke mer enn jeg må. Dette er en forbanna drittjobb!) og det er helt klart enklest å få inn listene jevnt og pent når de er innebygd.

 

Som glidemiddel er Zalo helt glimrende. Det er ikke agressivt overfor lakken og etterlater seg ikke skjolder på listene. Og så trekker det ikke i så sterk grad inn i huden (for de av oss som ikke greier å utrette noen verdens ting med gummihansker). Dersom dere ikke har verktøyet fra Tema til å gjøre dette så anbefales det å kjøpe det (19-825). Og så er det bare å smøre seg med tålmodighet og jeg ønsker lykke til. Sist jeg gjorde dette gikk det med fire timer. Håper det er ei stund til neste gang, for å si det slik;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

 

19-826 og 19-827 er universalfett ihvertfall=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at katalogen jeg har i heimen er gammel (helt fra i fjor). Det er prisen man må betale for å takke nei til reklame på postkassa;). Eller så har de rett og slett droppa dette verktøyet (het "vinduslistverktøy) for å få plass til enda et kosedyr i sortimentet sitt...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tydelig at katalogen jeg har i heimen er gammel (helt fra i fjor). Det er prisen man må betale for å takke nei til reklame på postkassa;). Eller så har de rett og slett droppa dette verktøyet (het "vinduslistverktøy) for å få plass til enda et kosedyr i sortimentet sitt...

 

Du får bytte ut lappen din med den du får på 'tema, "Nei til uadressert post, ja til biltema"! : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du får bytte ut lappen din med den du får på 'tema, "Nei til uadressert post, ja til biltema"! : ja :

 

Virker den????? Kassa mi er full av (notat-avisa og Dnb Nor eindom) :bs:

Jeg har ingen planer om å flytte...

 

Litt ot herfra kanskje..............: klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Westby, ey du.. 4 timer? faen ta deg!!!! 30cm var alt jeg klarte for å si det sånn, å da ga jeg opp for fikk ikke listene lengere på... jeg må ha gjort noe galt? det var ikke vanskelig... det var umulig!!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Andreas Westby, ey du.. 4 timer? faen ta deg!!!! 30cm var alt jeg klarte for å si det sånn, å da ga jeg opp for fikk ikke listene lengere på... jeg må ha gjort noe galt? det var ikke vanskelig... det var umulig!!!!

 

HEHE:D. Nå synes jeg du er negativ (for å sitere sjefen min)!

 

Du får glede deg til du kommer i "svingen" i bakkant av de bakre sidevinduene. Der er det skikkelig gøyalt;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

jeg klarte den første svingen nederst, men det er et eller annet jeg gjør feil? for når jeg er på "sletta" nederst på vinduet så kommer jeg liksom verken frem eller tilbake, tror kanskje jeg skulle hatt et verktøy eller.no flatjern funger dritt, noen som har noe forslag? det hjalp ihvertfall litt med salo>=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger det tidligere omtalte vinduslistverktøyet fra Tema. Da er "slettene" bare kos. Å legge inn sprenglister vha. bare hendene er helt håpløst. Det gjorde jeg, Gøran og Odd Ivar på PL-Einseren da vi bytta frontrute på den under treffet på Våler i 2004. Tror vi rakk tre pils hver før vi var rundt (lista satt inn mens ruta var ute). ALDRI MER! Da er det tydelig at jeg må passe på verktøyet mitt, ettersom Tema ikke har det lenger. Kan alltids ta en liten demonstrasjon av det under et lokallagsmøte i Drammen til neste år en gang;).

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Du trenger det tidligere omtalte vinduslistverktøyet fra Tema. Da er "slettene" bare kos. Å legge inn sprenglister vha. bare hendene er helt håpløst. Det gjorde jeg, Gøran og Odd Ivar på PL-Einseren da vi bytta frontrute på den under treffet på Våler i 2004. Tror vi rakk tre pils hver før vi var rundt (lista satt inn mens ruta var ute). ALDRI MER! Da er det tydelig at jeg må passe på verktøyet mitt, ettersom Tema ikke har det lenger. Kan alltids ta en liten demonstrasjon av det under et lokallagsmøte i Drammen til neste år en gang;).

 

har du et bilde eller kan forklare litt hvordan dette verktøyet ser ut? kanskje jeg kan finne noe lignende, eller kanskje bare skal levere inn hele dritten å få noen andre til å ta det:P svar i tråden min Andreas=)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mangler stå-på-vilje?

Klarte det med henda jeg da, tok en dag som sagt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.