Diverse felgprosjektering: HTN Rennsport 8/9x15 - På'an igjen typ 2015

Anbefalte innlegg

:)

Roger Myhre tipset nok en gang om BBS RS (kun to stk. riktignok) i DENNE tråden, så tok telefonen fatt og sa jeg kunne hente de i dag om de ikke alt var solgt. De skulle bli hentet på Onsdag, men her var det førstemann til mølla som gjaldt:p

BBS RS 071 8x15 ET18 4x100 - originalt til BMW E30:

IMG_3094.jpg

IMG_3096.jpg

IMG_3100.jpg

IMG_3101.jpg

Ringene er nær sagt strøkne, så kommer nok til å holde med å fjerne klarlakken og våtslipe med 2000 papir og så polere opp igjen med maskin, så burde det være bra. Tror den ene kommer til å få en ½" kant og fungere som reservehjul til Golfen til jeg får fatt på to til:)

Det rare, det er jo at senterdekslene til RS etter sigende er av plast, men de er da av metall på disse her. Er det bare seinere produksjoner av dekslene som er av plast?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

:)

Roger Myhre tipset nok en gang om BBS RS (kun to stk. riktignok) i DENNE tråden, så tok telefonen fatt og sa jeg kunne hente de i dag om de ikke alt var solgt. De skulle bli hentet på Onsdag, men her var det førstemann til mølla som gjaldt:p

haha morsomt å se at du slår til på linkene :) hadde vel gjerne kjøpt selv hadde de vært i nærheten til tross for at jeg verken har bil/planer om å skaffe meg bil de passer på !! Så jo ut som det var mer for pengene her en de 4 forrige: rock :

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

hehe du som handlet disse ja:) så annonsen med en gang de kom på finn, å vurderte faktisk å hente de selv:P men gadd itte hehe

Kjekt å ha ett par ekstra felger da Mads Kristian:)

bra pris dette:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jepp. Tenkte det kunne være kjekt å ha jeg også, og ikke har jeg imot å kjøre en tur heller, så da var det jo kurant. Han som solgte de hadde blitt nedringt av folk, så da skjønte han at prisen var mer enn bra nok - jeg følte meg ihvertfall ikke lurt:)

haha morsomt å se at du slår til på linkene :) hadde vel gjerne kjøpt selv hadde de vært i nærheten til tross for at jeg verken har bil/planer om å skaffe meg bil de passer på !! Så jo ut som det var mer for pengene her en de 4 forrige: rock :

Hehe, måtte le litt selv når jeg så du hadde lagt ut linken:p Og ja, selv om det bare var to, så var prisen ganske så kurant, og disse er komplette og i en litt mer sjelden originalbredde enn de forrige. Jeg er ihvertfall fornøyd:D

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! Knallbra jobbing her. Du kjører et litt hardere tempo enn hva jeg har gjort på mine :P

Jeg skal også handle senteremblemer til mine, men vet du hvilken dim jeg må kjøpe?? Felgene er RS236.

Hvor handla du fra??

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har ikke noe valg, for må ha de ferdige innen de to første treffene, så sikkert derfor det går unna:p

Du må nesten måle hvor stor plass det er til emblemer på sentermutteren, og så bestille riktig, for du hadde jo sentermutteren etter hva jeg så i tråden din:) Jeg kjøpte ifra Chrom-store, for der hadde de noen litt utenom det vanlige, pluss at jeg ikke fikk tak i røde noen steder. Frakta koster litt når de sender til Norge, men uansett helt greie priser.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, det er vel sant. Får ta meg en tur bort og måle :)

Ooook! Takker! :) Skal sjekke ut den sida.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Do that:) Ellers har Justmatz røde emblemer på tur, om det er det du vil ha.

Splittet de to andre BBSene i dag også, så da blir det Duxola på ringene og sentermutterene en eller annen dag, så jeg får sett hva jeg har å ordne opp i på de - noe som knapt er noe i det hele tatt etter hva jeg kan se. Custom-Tuner har endelig fått polert samtlige ringer og sendt alt stæsjet også, så er jeg heldig får jeg det før påska begynner. Men tradisjonen tro bruker de sikkert noe tid i Norge på å få sendt det videre:p

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nice! Knallbra jobbing her. Du kjører et litt hardere tempo enn hva jeg har gjort på mine :P

Jeg skal også handle senteremblemer til mine, men vet du hvilken dim jeg må kjøpe?? Felgene er RS236.

Hvor handla du fra??

Du skal ha 70,6 mm emblemer med 3 klaver på baksiden, siden du har det store senteret, altså 34 skruer..;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Litt snacks fra Tyskland kom sannelig i dag, gitt. Da mangler jeg bare å få emblemene og senterdekslene, så er felgene komplette:) Knallbra (!!) service fra Custom-Tuner, og snaue 2000,- spart på å kjøpe ytterringer, lave sentermuttere og gullbolter fra de kontra innenlands - og da er regnestykket mitt etter både toll- og fraktkostnader: smil : Det er gode penger å ha med seg når man pusser opp felger, skal jeg si dere:p

IMG_3103.jpg

IMG_3105_1.jpg

Krysser fingrene for at sentrene blir lakkert i morgen - var å kjøpte lakk i går, så må bare få den sprøytet på. Senterdeklsene må jeg lakkere selv mest sannsynlig, for de venter jeg som sagt på fremdeles. Ikke at det gjør noe, for jeg kjøpte med en sprayboks med samme farge i samme slengen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ble totalt pris på det du handlet fra de?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

5600,- +/- noen få kroner.

Drar med bilder og tekst over til neste side:)

Litt snacks fra Tyskland kom sannelig i dag, gitt. Da mangler jeg bare å få emblemene og senterdekslene, så er felgene komplette:) Knallbra (!!) service fra Custom-Tuner, og snaue 2000,- spart på å kjøpe ytterringer, lave sentermuttere og gullbolter fra de kontra innenlands - og da er regnestykket mitt etter både toll- og fraktkostnader: smil : Det er gode penger å ha med seg når man pusser opp felger, skal jeg si dere:p

IMG_3103.jpg

IMG_3105_1.jpg

Krysser fingrene for at sentrene blir lakkert i morgen - var å kjøpte lakk i går, så må bare få den sprøytet på. Senterdeklsene må jeg lakkere selv mest sannsynlig, for de venter jeg som sagt på fremdeles. Ikke at det gjør noe, for jeg kjøpte med en sprayboks med samme farge i samme slengen:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Panikken og angsten slo til for fullt før i dag, ettersom Morten ikke fikk lakkert sentrene mine i morgen (dag) pga service på lakkboksen på jobben hans. Måtte derfor haste meg bort til Biltema før de stengte og kjøpe en lakksprøyte selv, og kompressor fikk jeg låne av Glenn Åge (tidligere medlem). Så at Håkon Olerud hadde fått til bra resultatet med DENNE lakksprøyta, så da måtte jeg prøve ut dette selv også:)

Lakkert ett senter, sånn for å prøve, og her er resultatet etter "ett" strøk:

IMG_3107.jpg

IMG_3108.jpg

Ser at lakken ikke har flytet ordentlig ut i alle krikene og krokene på det siste bildet, så jeg skal ta ett strøk til i morgen for å en jevn overflate over det hele. Det som overrasket meg mest er hvor lett det var å lakkere med sprøyte - 10x lettere enn med bokslakk når det var "riktig" (ihvertfall det jeg synes fungerte bra:p) innstilt. Skal justere sånn at det blir litt mer konsentrert sprøytebilde når jeg tar disse trange områdene, så håper det fungerer bra.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Joda, samtlige sentre var lakkert, men jeg var for ivrig med sprøyta første gangen, så det ble vel et titalls små sig og renninger. Gråt meg nesten i søvn den dagen jeg fant det ut, men tok Duxolan fatt og fjernet lakken igjen på Søndag, og kjøpte mer lakk i dag. I dag gikk det bedre, og skikkelig lys å lakke i gjorde seg, gitt - fremfor det dårlige lyset jeg hadde sist: rolleyes Kjøpte syregrunning og la på først denne gangen her og ikke Biltema Alu-primer som sist, da den ikke ga så altfor god heft. La så på et lag med lakk med vanlig sprayboks, og så to-tre strøk med lakksprøyta til slutt. Noen små støvkorn og urenheter, men kan ikke forvente annet oppi det støvete versktedet vi har:p Alt i alt meget fornøyd.

Så til bildene:

IMG_3112_1.jpg

Samme som over, men måtte leke meg litt med DOF samtidig som jeg dreiv å knipset (:o):

IMG_3113_1.jpg

IMG_3114_1.jpg

IMG_3117.jpg

Og med lakk på seg:

IMG_3120_1.jpg

Close-up:

IMG_3124_1.jpg

Fikk også bestilt to nye Toyo Proxes T1-R i dag, så dekk kommer på om Torsdag eller Fredag. Skal ta med sentrene hjem i morgen for at de skal få tørke i mer passelig temperatur enn det er oppi verkstedet, for å ikke glemme litt mindre fuktig luft:) Monterer de enten i morgen eller på Torsdag - dog jeg mangler fortsatt emblemene og senterdekslene, så får jeg bare kjøre uten til det kommer.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

ser bra ut :) spent på å se de på bil ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, vi får tro det blir brukbart på Golfen, Kim Rune:)

Litt skuffende at jeg ikke får senterdekslene mine i tide, men forhåpentligvis er emblemene i postkassa en dag denne uka, så da blir ihvertfall sentermutter og emblem montert før treffene til helga:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

regner med du kommer på hadeland med gulfen ? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvitt senter på RS er så cleant! : rock : Skal bli gøy å se disse på bilen snart!

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ja, skal ikke si meg uenig det, Tore:) Gleder meg som et barn selv også:D

regner med du kommer på hadeland med gulfen ? ;)

Jepp, både Hadeland og Valdres:) Derfor jeg stresser som en gal med dette her nå. Hehe.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

såpass :P bli bare hadeland på meg :P takket være BT :P

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Leste om det:p Da snakkes vi der:)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fack. I kampens hete med å skaffe alle delene til RSene, har jeg klart det store kunsttykket å bestille feil størrelse på emblemene. Bestilte 56mm mens jeg egentlig skulle ha 70mm: mad : De kom nemlig i dag, men gleden varte ikke lenge når jeg skulle prøve de på sentermutteren. Har sendt mail for å høre om jeg kan sende inn de jeg fikk feil nå og få de riktige tilbake - koster jo det samme, så. Jaja, da blir det enda mer ukomplette felger på treffene til helga enn hva jeg hadde tenkt.

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Ordner seg med emblemene - jeg sender inn de jeg har fått, og de sender nye riktige så fort de får inn de jeg feilbestilte:)

Og ferdig med å montere felgene:

IMG_3127_1.jpg

IMG_3129_1.jpg

IMG_3130_1.jpg

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tempooooo! :D

Ja, så hvor er bildene av felga på bil? ;)

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.