Anbefalte innlegg

Tror detta kan bli ei knellhelg, regne med at i selvfølgelig skal oppover sjøl :)

 

Tenkte bare å dele litt erfaring fra Funäsdalen fra tidligere. Feira en nyttårsaften der (like ved grensa), hadde 42-minus, til og med gassen i lighteren for fyrverkeri trakk se sammen, og hunden nekta å gå ut for å gå på do. Altså, kan bli svine kaldt, og for evt tilskuera anbefales lag på lag med klær! : eek :

 

Ellers e det en del undring på om "følget" skal være med uten å kjede se, så e det fullt opp mulig! Ta f.eks med skia eller snowboard, et fantastisk skianlegg der. Har kjørt en heil dag sjøl uten å måtte kjøre samme løypa 2 ganga!

 

Vi sees!

 

Kjekt å vite, takk :)

har nå meldt meg på selv, så dette blir spennende.

 

 

Gler meg som en unge : vinke :

 

 

 

Mvh

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem var iallefall kjapp med regningen : rolleyes Fikk den i dag jeg.

Glede seg nå : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem var iallefall kjapp med regningen : rolleyes Fikk den i dag jeg..

Men trodde det var 1400 pr rom og ikke pr pers da.

Det er vel verdt det uansett

Står på første siden at det er pr. pers, men klart det er verdt det! ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg så det.. Derfor en liten edit :P

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tror detta kan bli ei knellhelg, regne med at i selvfølgelig skal oppover sjøl :)

 

Tenkte bare å dele litt erfaring fra Funäsdalen fra tidligere. Feira en nyttårsaften der (like ved grensa), hadde 42-minus, til og med gassen i lighteren for fyrverkeri trakk se sammen, og hunden nekta å gå ut for å gå på do. Altså, kan bli svine kaldt, og for evt tilskuera anbefales lag på lag med klær! : eek :

 

Ellers e det en del undring på om "følget" skal være med uten å kjede se, så e det fullt opp mulig! Ta f.eks med skia eller snowboard, et fantastisk skianlegg der. Har kjørt en heil dag sjøl uten å måtte kjøre samme løypa 2 ganga!

 

Vi sees!

 

 

åssen er det å tukte bilen litt hard når det er 42minus da? hvis man i det heletatt får start

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen er det å tukte bilen litt hard når det er 42minus da? hvis man i det heletatt får start

 

Ikke noe problem så lenge man venter til bilen er varm før vaiern blir stram :) Tar selvsagt litt på og starte i slike temperaturer, men det går bra hvis alt er OK med bilen. Viktig som tidligere nevnt med 50/50 blanding med frostveske og helst en syntetisk olje. Fordelen er at det er lettere å holde temperaturen nede på vann og olje når man "står i ramma" ute på banen : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

åssen er det å tukte bilen litt hard når det er 42minus da? hvis man i det heletatt får start

 

Kjør diesel! :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Dem var iallefall kjapp med regningen : rolleyes Fikk den i dag jeg.

Glede seg nå : rock :

 

2 netter, 2 frokost og 2 middag for 1400 kr er da en god pris det..

 

Sender de regning altså, bestilte for et par ekstra jeg, kanskje ikke så lurt... : eek :: eek :: eek :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjør diesel! :D

 

Nå er vel ikke akkurat 42 minus noen favoritttemperatur for dieselbiler akkurat. Vær glad om du i det hele tatt får start på den ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

2 netter, 2 frokost og 2 middag for 1400 kr er da en god pris det..

 

Sender de regning altså, bestilte for et par ekstra jeg, kanskje ikke så lurt... : eek :: eek :: eek :

 

Med betalingsfrist 21/10... Var litt drøyt spør du meg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå er vel ikke akkurat 42 minus noen favoritttemperatur for dieselbiler akkurat. Vær glad om du i det hele tatt får start på den ;)

 

Muaha... Denne kompisen fikser det:

 

main_136191973342d6de4a1b33e.jpg

 

Men nå er det vel ikke dagligdag at det er 42 minus der oppe?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Muaha... Denne kompisen fikser det:

 

Men nå er det vel ikke dagligdag at det er 42 minus der oppe?

 

Webasto ja ;) Det hjelper nok greit :)

 

Er dte 42 så snur jeg med en gang, det tror jeg ikke jeg orker gitt. Kontorlankene mine tåler ikke slikt lenger, altfor lenge siden militæret :D

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med betalingsfrist 21/10... Var litt drøyt spør du meg

 

Da tror jeg de har litt forskjellige rutiner, for jeg kommer ikke til å få noen regning. Av den enkle grunn at de aldri spurte etter adressen min. De skrev ned navnet og telefonnummeret, og dett var dett.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg spurte de om tlf nr og adresse.. Mulig du fikk rom på det første hotellet da?

Men det er jo ikke så fryktelig nøye da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg spurte de om tlf nr og adresse.. Mulig du fikk rom på det første hotellet da?

Men det er jo ikke så fryktelig nøye da.

 

Stemmer at jeg fikk på det første hotellet ja, i Annekset. Det kan godt være at det er der forskjellen ligger ja.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meg spurte de om tlf nr og adresse.. Mulig du fikk rom på det første hotellet da?

Men det er jo ikke så fryktelig nøye da.

 

Meg å, skulle vite det meste... : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Stemmer at jeg fikk på det første hotellet ja, i Annekset. Det kan godt være at det er der forskjellen ligger ja.

kan vel også hende att de bruker annekset til fyllefanter som ikke er så farlig med;):P:D hehe..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kan vel også hende att de bruker annekset til fyllefanter som ikke er så farlig med;):P:D hehe..

 

Hehehe, vil det si at du har fått rom der også? ;):venner:

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hehehe, vil det si at du har fått rom der også? ;):venner:

nei, var ikke rask nok ute, men fikk på det andre hotellet:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Webasto ja ;) Det hjelper nok greit :)

 

Er dte 42 så snur jeg med en gang, det tror jeg ikke jeg orker gitt. Kontorlankene mine tåler ikke slikt lenger, altfor lenge siden militæret :D

 

Hehe, ingen fare, det e ikkje 42 minus til dagligdags. Men har vært der oppe en del, og varmere enn 20minus på vinterstid (fra jul og ut februar) e det vel sjelden i har opplevd. Følge du med på værvarslinga for Røros får du en god indikasjon på koss det vil bli i Funäsdalen.

-det fins ikkje dårlig vær, bare dårlig klær! : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

-42 grader er vel litt å ta i når folk gruer seg til Vintertreffet da, men jeg ahr vært borti en så lav temperatur i Røros som -33 en vinter da. Men Røris er jo en kald plass da.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket litt med Vidar (som sjekket litt videre) ang. snødybde og kulde i Funäsdalen og fikk dette svaret. Han sa også at han ikke har opplevd at det er så kalt der (han er der ofte)

 

Hej

Vi har ingen ststistik på temperatur, men på snömängden.

Varje år faller det upp mot eller mer än 5 meter.

Som mets kallt .....förra året hade vi en natt med - 40 grader, men det är extremt.

Som kallast runt 28 - 30 grader i december - januari, sen blir det mildare, och i april kan vi till och med ha några +grader mitt på dagen.

 

Tänndalen har Härjedalens största sammanhängande skidområde. Totalt 34 km pist med 1,6 miljoner kvm pistad åkyta.

Årligt snöfall år 2003: 460 cm, 2002: 502 cm, 2001: 428 cm, 2000: 561 cm, 1999: 517 cm, 1998: 497 cm, 1997: 690 cm.

Med vänlig hälsning / Best regards

 

Anita Thuresson

Marknad & Försäljning

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Har nå sjekket litt med Vidar (som sjekket litt videre) ang. snødybde og kulde i Funäsdalen og fikk dette svaret. Han sa også at han ikke har opplevd at det er så kalt der (han er der ofte)

 

Det ser bra ut : rock :: rock :: rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1028km Sortland - Funäsdalen, 1103km hvis jeg kjører Sverige men Sverige er vel raskere.. hmm... det blir litt langt å kjøre. Men hvordan er det å kjøre på vintertreff med senket bil? Vil all plastikken fyke av ? : klø :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

1028km Sortland - Funäsdalen, 1103km hvis jeg kjører Sverige men Sverige er vel raskere.. hmm... det blir litt langt å kjøre. Men hvordan er det å kjøre på vintertreff med senket bil? Vil all plastikken fyke av ? : klø :

 

Nei da, snøen er da myk den...bare å passe seg for isklumpene som faller av skvettlappene til trailerne, de er ikke akkurat så myk...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.