Anbefalte innlegg

Det er ikke lov å være flere en to i bilen og de skal sitte foran.

Det vil nok mest sannsylig bli kjørt "heat" med rallypigg for seg selv og vanlig vinterdekk for seg selv slik at de som er litt ferske på iskjøring ikke skal bli "skremt" av at det kommer biler i stor fart forbi.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Meget bra, jeg vil jo ikke være noen bremsekloss for dem som kjører fort. ;)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første året mitt med quattro......

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Spørsmål ang. dekk på kjøringa.

 

Hvilke dekk anbefales det å kjøre med? Kjører nå med Nokian Hakkapelitta4, bør funke det eller??

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen rom ledige nå da? hvor mange har booket hotel rom den helgen da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

første året mitt med quattro......

 

... at selv om jeg troner høyt på "BS-prat" her på forumet så mener jeg at fjorårets Sigdaltreff reddet mitt usle liv i etterkant. Fordi at 3 uker etterpå, i en feildosert venstresving med holke og møtende trafikk holdt det nesten på å bli intimkos med en og annen bil i motsatt kjørefelt. Lærte MYE om Quattro på det treffet og jeg berget hårfint unna pga litt nyærvervede triks, men har mere lære. 4WD skulle nesten vært et eget punkt på oppkjøring slik som de skiller på automatgir og manuel. Jeje, fy fillern æ glær mæ t træff igjen. Stiller som sagt med telt. Noen andre som skal campe på riktig urnorsk måte?

 

Mvh Magnus

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lov å være flere en to i bilen og de skal sitte foran.

Det vil nok mest sannsylig bli kjørt "heat" med rallypigg for seg selv og vanlig vinterdekk for seg selv slik at de som er litt ferske på iskjøring ikke skal bli "skremt" av at det kommer biler i stor fart forbi.

 

Kjøre like fort uten pigg æ:nana: Gi gass for svingende...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er ikke lov å være flere en to i bilen og de skal sitte foran.

Det vil nok mest sannsylig bli kjørt "heat" med rallypigg for seg selv og vanlig vinterdekk for seg selv slik at de som er litt ferske på iskjøring ikke skal bli "skremt" av at det kommer biler i stor fart forbi.

 

Tanken er nok god, men tror det vil gå vekk mye tid på å dele opp i heat osv?

 

Og en MEGET vesentlig faktor vi må tenke på.... når vi kommer dit er det laget en NY bane til oss, det betyr at det er SLETT is under ett tynt snølag, det kommer til å bli totalt håpløst for de med piggfrie/vanlige piggdekk å kjøre på den banen, så det trengs å få kjørt opp masse med ispigg....

 

Ellers kan det vel sies at det er tryggere med folk som kjører i 180 utpå banen med ispigg enn de som kjører i 160 med piggfritt, de har mye mye mer kontroll de som kjører med ispigg

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Tanken er nok god, men tror det vil gå vekk mye tid på å dele opp i heat osv?

 

Og en MEGET vesentlig faktor vi må tenke på.... når vi kommer dit er det laget en NY bane til oss, det betyr at det er SLETT is under ett tynt snølag, det kommer til å bli totalt håpløst for de med piggfrie/vanlige piggdekk å kjøre på den banen, så det trengs å få kjørt opp masse med ispigg....

 

Ellers kan det vel sies at det er tryggere med folk som kjører i 180 utpå banen med ispigg enn de som kjører i 160 med piggfritt, de har mye mye mer kontroll de som kjører med ispigg

om jeg skal kjøre, så skal jeg nok ikke opp i 160kmt tror jeg..... hehe

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå har vi i nordmøre lokallag bestemt at det blir vintertreff i malmedalen i molde 11.02.06: rock : Ta med vinterbilen og godt humør å møt opp!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke vært problem med rallypigg og pigg/piggfritt sammen. Det hele forutsetter at man følger med i speilet og viser hensyn. De med rallypigg har mye bedre kontroll og kan lett passere de med piggfritt (som ikke klarer brå bevegelser, selv om de prøver). Hvordan dette blir på treffet bestemmer arrangøren og opplyses på førermøtet.

 

Gleder meg stort til dette treffet!!!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det har ikke vært problem med rallypigg og pigg/piggfritt sammen. Det hele forutsetter at man følger med i speilet og viser hensyn. De med rallypigg har mye bedre kontroll og kan lett passere de med piggfritt (som ikke klarer brå bevegelser, selv om de prøver). Hvordan dette blir på treffet bestemmer arrangøren og opplyses på førermøtet.

 

Gleder meg stort til dette treffet!!!

 

Må si meg helt enig her. Ser for meg at det vil bli unødig mye venting og totalt mindre tilgjengelig kjøretid for alle deltagerene på treffet om det skal deles opp på denne måten. Og banen vi kommer på er jo som sagt ikke kjørt på med ispigg fra før, så vi trenger all mulig "is-tid" for de med rallypigg.

Har kjørt med både piggfritt/pigg og ispigg på isbane før og har aldri sett noe stort problem i at det har blitt kjørt "blandet" på banen, så lenge folk holder ett lite øye i speilet og ikke prøver på akrobatikk i det noen kjører forbi ser jeg ikke problemet.

 

Og for å sette det på spissen, skal vi dele opp fwd/quattro og da? De med quattro klarer å holde langt høyere hastigheter enn de med fwd, både i svinger og på langstrekket... Og hva er "skummlest" av en 500hk quattro med PIGGFRITT enn en 200hk quattro med ISPIGG? Vi fikk jo tydelig bevist quattroens suverenitet på sigdal i fjor da en viss rallybil med ISPIGG ble frakjørt av en hissig A4 med piggfritt.

 

Og ikke minst er jo halve treffet den sosiale delen der man står og skuer utover isen og skravler med folk fra andre siden av landet og hygger seg, da blir det litt upraktisk å hele tiden måtte følge med på når man kan kjøre osv, den tiden man har i løpet av helgen vil man helst ikke bruke på å stresse rundt for å få kjørt litt....

 

Just my $0.02

 

:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å kjøre med vanlig piggdekk eller piggfritt på denne banen da? er det ikke blank is?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvordan er det å kjøre med vanlig piggdekk eller piggfritt på denne banen da? er det ikke blank is?

 

Det går overraskende bra så fort man får raspet opp isen med rallypigg, men polert is er jo som sagt håpløst med piggfritt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

hvor langt er det fra røros til treffstedet?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

4-5 mil kanskje. Det er ikke langt i hvertfall.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Fant akkurat ut at jeg får vært med! Men, det er vel ikke så mange ledige rom igjen. Noen som kunne tenke seg å leie ut 2 kvadrat gulv. Eller evt en ekstra seng/soffa? : smil :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Så i siste treffpunkt at det var kjøring lørdag og søndag, men det var vel tidligere nevnt kjøring på fredag også. Er dette avlyst?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg mener bestemt ikke å ha nevt bilkjøring på fredag. Hvis jeg har gjort dette er det dessverre feil.

 

Det blir kjøring på fredag men av en helt annen art.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det blir kjøring på fredag men av en helt annen art.

 

Hva ligger det i dette?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hva ligger det i dette?

 

At vi må kjøre TIL Funäsdalen tenker jeg, og med en helt annen type kjøring mener han at siden vi er ute på klubbtur, så forventer han at alle kjører pent og lovlig til arrangementet.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøring med redskap uten hjul, men med ca 2 kg/hk - helt RÅTT!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Kjøring med redskap uten hjul, men med ca 2 kg/hk - helt RÅTT!

 

Det er faktisk hjul på den men man ser vel belte best.

 

 

Fra spøk til revolver.

 

En del av oss som drar opp på torsdag skal kjøre snøscooter på fredagen. Det var det jeg mente med min litt kryptiske melding.

 

De som har lyst kan være med. Bare bestill hos Snökompaniet så blir dere med : rock :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som vet om det finnes flere hytter eller noen slags overnatting igjen?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.