Anbefalte innlegg

Noen som vet om det finnes flere hytter eller noen slags overnatting igjen?

 

Jeg tok en tlf til Funesdalen booking i forrige uke og refererte til treffet. Etter en dag ringte en søt tlfstemme tilbake og bekreftet at vi kunne få en nyoppusset stor hytte (!) til 12 pers (1700 pr natt for hele greia) som angivelig skal ligge 100 fra sentrum!! Hadde egentlig hørt at det var smokk fullt over allt, men de har vel alltid noe på lur;)

Vi gleder oss! Noen som vet om det bøir organisert noe "felles" kjøring fra Oslo?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veibeskrivelse Oslo-Funäsdalen.

 

Fra Oslo: 43 mil.

Kjør til Elverum. Kjør mot Trysil.

Kjør til Nybergsund. Ta til høyre over broen – kjør mot Østby.

Følg veien rett frem i flere mil. (Ikke kjør mot Sälen).

----passerer grensen til Sverige----

Kjør til Fulunäs (der står en stor soldat-statue). Ta til venstre mot Idre/Särna/Tännes.

Kjør til Särna. I Särna; ta til venstre mot Idre. (I Särna er siste bensinstasjon og toalett, stenger kl 2000).

Følg veien ca 20 km, ta så til høyre mot Tännes. (85 km igjen til Tännes).

----Se opp for reinsdyr resten av kjøreturen, se etter tråkk i veikanten----.

Følg fjellveien. Dårlig mobildekning. Etter 43,8 km, ta til venstre mot Tännes. (41 km igjen til Tännes). Følg veien og dere ender i Tännes.

I Tännes følger dere skilt til høyre mot Funäsdalen (18 km igjen). Etter 2 km, ta til venstre mot Funäsdalen.

Kjør inn til ”byen”.

Hotel Funäsdalen er rødt og hvitt, og ligger på venstre side med en gang dere kommer inn til ”byen”.

Eriksgården Hotel ligger på høyre side, 500 meter bortenfor Hotel Funäsdalen. (opp bakken bak Consum-butikken). Det er skiltet dit.

 

God tur, kjør pent!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Veibeskrivelse Oslo-Funäsdalen.

 

Fra Oslo: 43 mil.

Kjør til Elverum. Kjør mot Trysil.

Kjør til Nybergsund. Ta til høyre over broen – kjør mot Østby.

Følg veien rett frem i flere mil. (Ikke kjør mot Sälen).

----passerer grensen til Sverige----

Kjør til Fulunäs (der står en stor soldat-statue). Ta til venstre mot Idre/Särna/Tännes.

Kjør til Särna. I Särna; ta til venstre mot Idre. (I Särna er siste bensinstasjon og toalett, stenger kl 2000).

Følg veien ca 20 km, ta så til høyre mot Tännes. (85 km igjen til Tännes).

----Se opp for reinsdyr resten av kjøreturen, se etter tråkk i veikanten----.

Følg fjellveien. Dårlig mobildekning. Etter 43,8 km, ta til venstre mot Tännes. (41 km igjen til Tännes). Følg veien og dere ender i Tännes.

I Tännes følger dere skilt til høyre mot Funäsdalen (18 km igjen). Etter 2 km, ta til venstre mot Funäsdalen.

Kjør inn til ”byen”.

Hotel Funäsdalen er rødt og hvitt, og ligger på venstre side med en gang dere kommer inn til ”byen”.

Eriksgården Hotel ligger på høyre side, 500 meter bortenfor Hotel Funäsdalen. (opp bakken bak Consum-butikken). Det er skiltet dit.

 

God tur, kjør pent!

takk for beskrivelse :)

var jo veldig enkelt og greit.

 

Marius, du er kartleser på turen, print ut beskrivelse:)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

takk for beskrivelse :)

var jo veldig enkelt og greit.

 

Marius, du er kartleser på turen, print ut beskrivelse:)

 

Done!

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har kjørerute fra trondheim da?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Jeg vet ikke om det er den kjappeste ruten fra trondheim, men et alternativ er å kjøre E6 til Støren, ta av der mot Røros, Når du kommer til Røros så står det skiltet mot Funäsdalen.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det no systembolag i nærheten når man kommer over grensa ved Røros ell ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det no systembolag i nærheten når man kommer over grensa ved Røros ell ?

 

Vil gjøre oppmerksom på at dette er ett isbanekjøringstreff og ikke ett fylletreff med påfølgende knekte senger og ribbein : ja :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vil gjøre oppmerksom på at dette er ett isbanekjøringstreff og ikke ett fylletreff med påfølgende knekte senger og ribbein : ja :

 

Skulle være litt morsom da vøttø : smil :

Når er det avreise for Oslo-folka da ?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det lagt ut et program noen plass, som viser tider på banekjøring og evt. andre arrangement som skal skje? Mulig det blir tur oppover uten overnatting : rolleyes

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Mente jeg hadde skrevet det jeg men det hadde jeg ikke.

 

Dette står i nyeste Treffpunkt.

 

Banekjøring

Banekjøring vil starte ca kl 0930 på lørdag og avsluttes ca kl 1600
(blir fort mørkt så langt nord)
På søndag begynner vi ca kl 1000 og så lenge vi orker å holde på 
men vi avslutter uansett senest kl 1600. 

Det vil bli satt opp et mattelt ute på isen (hvor de selger hamburger ++) 
og det vil være en restaurant åpent fra ca 1230 for annen varm mat 
evt. oppvarming av frosne kropper.

Andre aktiviteter

Underholding på fredag/lørdagskvelden:
Det kjente gatebilbandet Farbrorfläsk spiller på nattklubben til Eriksgården hotell
http://www.farbrorflask.nu/



Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Er det no systembolag i nærheten når man kommer over grensa ved Røros ell ?

 

 

Det er systembolag i Funesdalen, 10 meter fra isbanen.

(Åpent til 15 00 Lørdag )

 

 

"Restauranger, sportaffärer, mataffärer, shopping, skiduthyrningar, nattklubbar och pubar kompletterar utbudet. Bowlinghall, systembolag, bank, hälsocentral och läkare i backarna är andra delar av serviceutbudet"

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Det er systembolag i Funesdalen, 10 meter fra isbanen.(Åpent til 15 00 Lørdag )
: rock ::tilber::venner: Handle inn "litt" sinnabrus å ha med hjem da : smil : Noen som vet hvordan været der borte har vært siste tiden forresten ?? Husker med gru hvordan det har vært i Idre et år.......mildt vær en periode for så å bli kaldt igjen. Helt forferdelig å kjøre på isen : bh :

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

: rock ::tilber::venner: Handle inn "litt" sinnabrus å ha med hjem da : smil : Noen som vet hvordan været der borte har vært siste tiden forresten ?? Husker med gru hvordan det har vært i Idre et år.......mildt vær en periode for så å bli kaldt igjen. Helt forferdelig å kjøre på isen : bh :

 

Her er litt værlinker i nærheten.

Det har vært 15-20 kuldegrader de siste 2 uker nå.

Istykkelse er 38 cm nå.(søndag 8/1) Har vært i Funäsdalen i 8 år, og aldri opplevd overvann der.

Overvann kommer rundt 1 mai.

 

http://www.fjallkallan.se/

 

http://www.dmi.dk/dmi/index/verden/verdensvejr.htm?city=110046122&country=Sverige

 

http://www.funasdalsfjall.se/info/vader.php

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er opplegget på hotellene da? Noe fellesgreier? Middag og lignende?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Hvordan er opplegget på hotellene da? Noe fellesgreier? Middag og lignende?

 

vet at ihvertfall hotell funesdalen har frokost og middag med i "pakka" si og slik som jeg forstår det så er det mye vag folk som skal bo der, så det blir sikkert nok juging

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Nå ser det ut som om brodern som jeg skulle dele rom med ikke får mulighet til å bli med likevel, så det betyr at det er en seng ledig på rommet mitt ved Eriksgården hotell.

 

Hvis noen trenger en plass å sove er det bare å si fra.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Vi gleder oss stort til vintertreffet som ser ut til å bli knallbra. Forholdene er ypperlige og det jobbes for å få dem enda bedre. Audisentrum v/ Vidar har gjort en kjempejobb for å arrangere dette treffet sammen med klubben, både med hotellet, hytter og ikke minst ved å stikke banen og å få den brøytet og sprøytet. Vidar & Co har feriert i Funasdalen i 8 år og gjennom sine kontakter fått til arrangementet.

 

Jeg vil minne om eventuelt bråk, fyll og hærverk som vi har hatt på enkelte treff, ikke bare rammer klubben, men vil faktisk gå ut over goodwillen til enkeltpersoner som faktisk har lagt mest innsats i treffet. Jeg må derfor be alle om passe på seg selv og andre slik at vi får anledning til å komme tilbake et senere år også. Det ville jo være blodig urettferdig at alle problemer faktisk rammer dem som har jobbet mest!

 

Når det er sagt håper jeg at alle får et kjempetreff både på banen og sosialt.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Med så mange vw audi medlemer på ett og samme sted så ser dette ut å bli ett knall bra treff. Gleder meg stort til dette treffet. :)

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Håper så mange som mulig tar turen over til Sverige å får en smakebit av klubbens vintertreff.

 

Ja det er kanskje litt kaldt å stå ute en hel helg å se på bilkjøring. Men syns personlig at underholdingsfaktoren både som sjåfør og tilskuer er MINST like høy på vintertreffene som på sommertreff.

 

Nå som jeg har flyttet fra "Blærum" å hjem til "jordens navle" er det flott at treffet blir lagt litt mer midt i landet. Tror dette vil gjøre at en del som bor lenger nord i landet vil kunne ta turen til treffet. Samtidig skjønner jeg godt dem på sørlandet som nå fikk en enda lengre vei. Men men...håper mange av dere tar turen likevel.

 

Satser på kanonføre på isen, fint vær og mye bra oppstill...:D

 

Håper også folk har i bakhodet det våre alles kjære Hans Frisak nevnte ang å oppføre oss som folk. Ikke ødelegg klubbens fremtidige muligheter og heller ikke for f.eks Vidar Gustavsen som har dette som ferie sted.

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

vet at ihvertfall hotell funesdalen har frokost og middag med i "pakka" si og slik som jeg forstår det så er det mye vag folk som skal bo der, så det blir sikkert nok juging

 

Skal bo der vi å, men hvis medlemmene er spredt på to hoteller, hvordan blir det med fellesopplegget da????

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det er mer ledige rom på desse 2 hotellene?

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

noen som vet om det er mer ledige rom på desse 2 hotellene?

For en uke siden var begge hotellene fulle, men ta en telefon til bookingen på http://www.funasdalen.com, i tilfelle avbestillinger. Det skal finnes hytter til utleie også.

 

Banen er nå laget og blir vedlikeholdt frem mot treffet.

- Banen er 3,1 km lang

- Banebredde 7-12 meter

- Alle innersvinger/tangeringspunkter er markert med brøytepinner

- Det er ikke brøytepinner i yttersvingene

- Hastighet 60-130km/t (A3 105hk diesel med piggfrie dekk)

IMG_0950.JPG

IMG_0951.JPG

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

kasnje jeg bare skulle drasse med meg campingvogn oppover.. i tilfelle

 

hadde vært skøy med litt iskjøring.. men det suger jo litt med piggfritt..

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider

Noen som har en skisse over banen da???

 

Hadde vært fint å sett hvordan den er...

Del dette innlegget


Lenke til innlegg
Del på andre sider



VACN 2018- Powered by Invision Community

Bli medlem
×

Viktig informasjon

Vi har plassert informasjonskapsler/cookies på din enhet for å kunne vise siden slik vi har utviklet den.
Godtar du ikke dette, må du avslutte bruken og forlate vårt nettsted, ellers vil VACN anta du aksepterer dette.